טיפים למחפש העבודה השפוי

טיפים למחפש העבודה השפוי

היחידה להכוון תעסוקתי של המסלול האקדמי המכללה למינהל נותנת לך טיפים איך למצוא עבודה טובה , איך ךהתראיין בחוכמה ואיך להתקדם בסולם המשרות



טיפים לחיפוש עבודה

1.הגדר לעצמך מהו התחום שמעניין אותך, למד את התחום, דבר עם אנשים העוסקים בו, מפה את החברות המציעות עבודה בתחום.
2.במידה והינך מתלבט באיזה תחום לעסוק: פנה לפחות בתחילת החיפוש לתפקידים במספר תחומים המעניינים אותך. הדבר יסייע לך להתמקד בהדרגה בתחום המועדף על ידך.
3.קרא עיתונות מקצועית, איזה חברות מתפתחות או נכנסות לתחומים חדשים. קרוב לודאי שאותן חברות תחפשנה עובדים במגוון תחומים.
4.ספר למעגל המכרים הקרוב והרחוק שלך ושל משפחתך כי אתה מחפש עבודה.
5.הכן קורות חיים מקצועיים, תמציתיים, באופן שיבליטו את היתרונות היחסיים שלך בהתייחס לתפקיד אליו אתה פונה. מומלץ להכין מספר נוסחים של קורות חיים שיתאימו לתפקידים השונים.
6.חפש עבודה בכל מקור אפשרי: לוחות דרושים בעיתונים, אתרי אינטרנט (לוחות דרושים כלליים, אתרים מקצועיים בתחומך שיש בהם לוחות דרושים, אתרי ארגונים), חברות השמה וקשרים אישיים.
7.התייחס לתהליך החיפוש כאל פרוייקט לכל דבר. הקדש לכך את הזמן הנדרש בכל יום, נהל רישום ומעקב.
8.היה אקטיבי בחיפוש העבודה: נהל את התהליך – זום מהלכים, פנה פניות יזומות.

 טיפים להתקדמות במקום עבודה

1.זהה את היכולות והכישורים שלך לתפקיד ניהולי, לתפקיד רוחב בארגון או מחוצה לו.
2.זהה את ההזדמנויות המוצעות בחברה כמו מכרזים פנימיים, שינויים ארגוניים בתוך החברה, פרוייקטים חדשים בחברה וכו'.
3.בתחילת תפקיד תן מקום לתהליך למידה בארגון. למד והפנם איך דברים נעשים בחברה, איך פועלים תהליכי העבודה. רק לאחר תקופת הלימוד הראשונית  ניתן להציע נקודת מבט שונה והצעות יעול.
4.חשוב כיצד אתה יכול לתרום לחברה בנוסף למסגרת האחריות השוטפת שלך. התנדב לפרוייקטים נוספים כדי לבנות את הערך היחודי שלך. הבן כיצד משתלב התפקיד שלך במסגרת התמונה הכוללת של מטרות החברה.
5.בנה רשת חברתית אפקטיבית בארגון. דאג להיות מקושר לגורמים החשובים בתוך הארגון שיכולים לקדם אותך, להמליץ עליך.הייה קשוב ולמד את הפוליטיקה הארגונית בחברה.
6.הצהרת כוונות: הצהר בפני המנהלים בארגון / מחלקת משאבי אנוש אודות שאיפותיך.
7.לא מספיק לעשות עבודה טובה, יש להראות שאתה עושה עבודה טובה. דאג לנראות של תוצאות העבודה שלך.

 
טיפים לראיונות עבודה

1.התכונן לראיון: למד את עצמך – מהן החוזקות והחולשות שלך,מהן המטרות שלך, מדוע כדאי למראיין לבחור בך.
למד את הארגון, המראיין שאמור לראיין אותך, התפקיד המוצע לך...
2.רושם ראשוני: לדקות הראשונות יש השפעה מכריעה על הרושם שיווצר למראיין עליך ולכן חשוב להקפיד על פתיחה הולמת לראיון. צעד בבטחה, חייך, לחץ את יד המראיין בביטחון, שדר פתיחות, הקשבה והתלהבות.
3.צור דו שיח: תן למראיין להוביל את הראיון. אל תנסה להשתלט עליו. מצד שני שאל שאלות רלוונטיות לגבי התפקיד והארגון במהלך הראיון. ראיון עבודה הינו מפגש דו כיווני בו אתם שומעים וגם משמיעים.
4.שפת הגוף: היישר מבט, שמור על קשר עין עם המראיין לאורך כל הראיון, הקפד לא לחדור לטריטוריה של המראיין, שלב תנועות ידיים טבעיות, ברוחב הגוף. לא מומלץ לשלב ידיים. המנע מתנועות עצבניות (נגיעה חוזרת בשיער, תזוזות על הכיסא).
5.ענה תשובות מלאות: אל תפטור את המראיין בתשובות של "כן" ו"לא". ענה תשובות מפורטות, צרף דוגמאות מניסיונך לכישורים או לתכונות שאתה מציג.
6.שווק את עצמך: ספר על הישגים ויתרונות בהרחבה. למד להעריך את כישוריך, האמן ביתרונותיך. אל תנדב מידע שלילי אם אינך נשאל. אם שואלים אותך לגבי חסרונות וכשלונות שמור על אמינות, עם זאת השתדל לספר דברים שלא יכולים להזיק לך או שהם פחות רלוונטים להצלחתך בתפקיד אליו אתה מועמד.
7.שדר גישה חיובית: כאשר הנך מתבקש לחוות דעה על ארגונים בהם עבדת, על ממונים, על כפיפים לעולם אל תשמיץ. גם אם אתה ממורמר ממקום עבודה, שמור זאת לעצמך. כדאי להימנע מהתנהגות הנתפסת כחוסר לויאליות לארגון קודם בו עבדת.
8.סיום הראיון: אם הרושם הראשוני קובע את הטון להמשך הראיון, הרי שהרושם האחרון הוא זה שמהדהד בעיני ואזני המראיין לאחר סיום הראיון. לחץ את ידו של המראיין, הודה לו על הזמן שהקדיש לך, בדוק מהם התהליכים הבאים הצפויים במיונים לתפקיד ומהם לוחות הזמנים.

הטיפים באדיבות היחידה להכוון תעסוקתי של המסלול האקדמי המכללה למינהל

סגור