פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
יש לי התלבטות קשה בין רפואה, לבין הנדסה... שאלה תחומי העניין העיקריים שלי. השיקולים העיקריים זה העניין במקצוע (אתגר, גיוון, סקרנות) והעניין השני והלא פחות חשוב הוא העניין הכספי. אני אדם סקרן באופן טבעי, אני אוהב להרחיב אופקים בדברים שמעניינים אותי וניראים לי משמעותיים, טכנולוגיים ועתידיים שיהיה מה לעשות איתם כל הזמן (פרקטיים) ככה שאם לא הייתה לי מגבלה של זמן או כסף, הייתי גם מהנדס וגם רופא וגם יודע להטיס מטוס קטן וגם בשלן וקונדיטור, ועוד הרבה דברים אחרים שמעניינים אותי. לפי מה שהבנתי ממקצוע הרפואה, בארץ התגמול הכספי "לא משהו בכלל"... מישהו שיודע יכול להסביר לי עד כמה העניין הכספי נורא במקצוע הרפואה? ואם זה רק בהתמחויות? יש אנשים שכתבו שהם נעזרים בהורים שלהם גם 10 שנים אחרי שהתחילו ללמוד! ושהם עדיין משלמים עלויות לימוד.. זה מטורף ומבזה מעל הכל... לגבי שעות העבודה אין מה לדבר, בהנדסה השעות סבירות לחלוטין, וברפואה השעות לא סבירות לחלוטין (48 שעות משמרת), מישהו יכול להגיד לי לאורך כמה זמן מדובר שהתנאים הם כאלה ברפואה? - לגבי הנדסה- חשבתי על הנדסה ביו רפואית, במבט מהיר בדרושים ב ALLJOBS אפשר לראות שהיצע העבודה לביורפואה נמוך משמעותית ממכונות או חשמל... אומרים שהתחום ב"פיתוח"... מישהו שלומד את זה יכול להגיד לי אם לאחר סיום התואר יש מה לעשות את המקצוע? ועד כמה המקצוע מכיל בתוכו תכנים מהנדסת חשמל/ מכונות? - עד כמה אפשרי אפיק המעבר בין תואר ראשון בהנדסה ביו רפואית לרפואה 4 שנתית? - איך אדע במה אני יכול להיות יותר טוב (רפואה או הנדסה)? נכנסתי לאתרים שמטרתם הכוונה, ומאף אחד לא יצאה החלטה... שני המקצועות קוסמים לי בלי קשר להישגי בלימודים או בפסיכומטרי (אני יכול ללמוד רפואה בחו"ל): -הנדסה- תחום מאוד טכני ורחב, בעל ביקוש רב, ומעניין שאני יכול לעסוק בפיתוח ותכנון, שמאוד בא לי עבודה שאני אשב מול מחשב בשעות סבירות, ואתכנן למשל איך חוטי חשמל יעברו בבניין כלשהו עם תרשימים, ובעזרת תוכנות שונות הרבה אחריות על הכתפיים, ושזו תהיה עבודה מאתגרת עבור כישורי בנוסף לזה שהיא תתגמל אותי ותאפשר לי לחיות חיים תקינים... עם דירה במרכז ומכונית ובלי אובר דראפט והלוואות. וברפואה זה הרבה ביולוגיה ושימוש בידע ויכולת ניתוח מעמיקה, והרבה מתן עזרה לאנשים שבאים במצבים שונים שזקוקים לעזרה, אבל מצד שני בלי אפשרות לתת לי לחיות כמו שצריך ובכבוד (זה מה שהבנתי על המצב בארץ), הקריסה תחת הנטל הכלכלי גורמת לחיים מבזים למדי מבחינה כלכלית, ומבחינת אספקטים אישיים אחרים (אין לך זמן לעניינך האישיים), למעט העובדה החזקה ביותר שעוסקים במשהו עם שליחות והרבה סיפוק מעזרה... ושם אני יכול להשקיע את "טוב הלב" שלי ולהרוויח לאחר המון שנים הרבה כסף (שאולי יכסה את האוברדרפט מכל שנות הלימודים...) -עד כמה העבודות שוחקות מבחינת השגרה שלהן? אני מבולבל לגמרי ולא יודע מה להחליט HELP
סגור