פורום אדריכלות ועיצוב-לקריאה בלבד

בהנהלת: אמיר נבון  |  מסר למנהל/ת הפורום
סטודיו 6B בית הספר לעיצוב ואדריכלות, נמצא בלב תל אביב. קיימים סניפים נוספים בחיפה ובירושלים. הסטודיו פותח בפנייך מגוון אפשרויות בתחום לימודי עיצוב דרך המכינה לעיצוב שתעזור לכם להתקבל למוסדות האקדמיה המובילים בארץ ובחו"ל. תהליך הקבלה ללימודי עיצוב ואדריכלות הוא ארוך, ומורכב ממספר רב של שלבים. מבחני הקבלה בד"כ מתחילים אחת לשנה, מחודש מרץ. ההמלצה שלנו: כדאי להתחיל להתכונן ולהיערך למבחני הקבלה מספיק זמן מראש, כדי להגדיל בצורה משמעותית את סיכויי הקבלה שלך.
 
אמיר נבון

 
שלום, באופן כללי אני מעוניינת בלימודי עיצוב פנים. הנחתי מראש שבארץ זה לא כ"כ מקצועי והחלטתי לנסות לבדוק בחו"ל. כשהבנתי שגם אם אלמד בגרמניה (שם הלימודים הרי חינם) זה עדיין יעלה המון, החלטתי בכל זאת לבדוק על הלימודים בארץ. השאלות שלי: 1. במידה ואבחר אדריכלות, כי אני מרגישה שבארץ לוקחים את המקצוע הזה יותר ברצינות מעיצוב פנים, אז במידה וארצה ללמוד אדריכלות- עד כמה התואר מורכב מקורסים של חשיבה מתמטית? יש לי לקות למידה ואני חוששת שלא אצליח. 2. האם מכינות זה דבר שיעיל בד"כ? יש לי המון זמן פנוי וכשרון לבנות תיק עבודות, אבל אין לי מושג איך עושים את זה.. וגם הבנתי שלא הכל תלוי בתיק עבודות. האם מכינה זה דבר שכדאי לעשות? 3. מה ההבדל בין לימודי עיצוב פנים לתואר ולתעודה? *** הייתי בתערוכת בוגרים של שנקר. מאוד לא הייתי מרוצה ממה שראיתי שם. התואר לעיצוב פנים הוא "עיצוב פנים מבנה וסביבה" כאשר כל מה שראיתי היה עיצוב סביבה מתנשא ולא פונה לקהל. לא הבנתי כלום מעבודות הגמר ולא ראיתי שום יצירה שעוסקת בעיצוב פנים. האם אפשר לשפוט עפ"י עבודות גמר? תודה.
מנהל הפורום מיקי בן גן | 16:38  14/08/12
היי אלה, 1. במסגרת לימודי אדריכלות הקורסים נחלקים לקורסי סטודיו כמו עיצוב בסיסי, רישום, תכנון אדריכלי ומקצועות פרונטליים כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פילוסופיה, אקולוגיה. כבר לא לומדים מתמטיקה בצורה ישירה, כן לומדים פיזיקה של מבנים כדי שתהיה לך שפה משותפת עם המהנדס והגיון הנדסי בסיסי.כמו כן לומדים שרטוט או תקשורת גרפית - שזה להבין איך תלת ממד מוטל על גיליון דו ממדי. 2.בתור מי שהקים מכינה מן הסתם אני מאמין בחשיבותה ויעילותה גם לכוון וגם לעזור למועמד להתקבל. אגב היום בתהליך הסינון ללימודי אדריכלות, מלבד ויצו חיפה השאר כבר לא דורשים תיק עבודות אבל בחינות הכניסה דורשות מהמועמד כלים טכניים וקונספטואליים ברמה גבוהה. 3.לגבי לימודים לתואר או לתעודה אני ממליץ למי שיכול ובגיל המתאים ללמוד לתואר, - 4 שנים מלאות שנותנות התנסות בקשת רחבה של פרויקטים, צבירת כלים עשירים והרחבת הידע האקדמי ומן הסתם תואר ראשון שלא הייתי מזלזל בו. לימודי תעודה הייתי ממליץ למי שלא יכול להתפנות ללימודי תואר אם בשל עבודה או ילדים, הרבה הולכים על מסלול כזה כהסבה מקצועית לאחר שכבר עשו תואר אחד, לימודי תעודה קצרים יותר ומן הסתם אינם ממצים כמו לימודי תואר - כלומר, כשאין ברירה טובה יותר. המון בהצלחה!!!
תודה על תשובתך.
שלום, גם אני מעוניינת בלימודי אדריכלות ועיצוב פנים אבל מעדיפה לא ללמוד תואר ראשון המיגע שכולל 5 שנות לימוד אלא להסתפק בתואר הנדסאי (שאורך כ3 וחצי שנים) השאלה היא האם יש סיכוי למי שגומר כהנדסאי להתברג במשרדי אדריכלים, או שהעיקר הוא הנסיון והכישרון בתחום ולא חשוב כ"כ התואר? כמו כן- האם הפער בשכר הוא משמעותי? תודה!
סגור