פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
דורי | 03:01  22/06/10
שלום ד"ר וינסבאום, נרשמתי לשנה האקמית הבאה לתואר באוניברסיטת ת"א אבל תמיד בער בתוכי העניין של הרפואה השלמה. מה גם שחונכתי בדרך הזו ואני צועדת בה כבר די מינקות. הבעיה היא שהלימודים האלו הם לא תואר מה שאומר שגם אם בסופו של דבר לא אעסוק בזה זה לא יבוא לטובתי במקצועות שונים במשק. מהן באמת האופציות לתעסוקה מבחינת נטורופתיה. הרי לא כל בוגר פותח קליניקה או נהיה מנהל של מכללה. :) איזה אפשרויות יש בבתי חולים? האם יש אפשרות לעשות קורסים און ליין של מוסדות אקדמיים בחו"ל? מה השכר הממוצע לתעסוקה בקופות חולים ובתי חולים? האם יש מסגרות בהם חוקרים ריפוי מחלות ממאירות בדרך הטבעית? ובכלל מה דעתך כל כך שלא מכירים בנטורופתיה כתואר אקדמי? תודה רבה מראש.
דורי | 03:03  22/06/10
גיל וינבאום | 15:49  22/06/10
שלום דורי, לגבי אפשרויות התעסוקה כנטורופתית: פתיחת קליניקה עצמאית. עבודה בבתי חולים ומרפאות קופות חולים. אפשרות לעבוד בבתי טבע כיועצת. תועמלנית/ יועצת לתוספי מזון בחברות ויטמינים ומינרלים גדולות. כמו כן ניתן להרחיב את הידע של רפואת צמחים וארומתרפיה ולעבוד בחברות ייצור צמחי מרפא ושמנים אתרים. להיות יועצת בתחום תזונה טבעית בגנים ובתי ספר, מפעלים וארגונים. אפשרות להתמחות באחד ממקצועות שלמדת ולהיות מורה בבתי ספר למקצוע. איני יודע מהו המקצוע שנרשמת אליו לשנה"ל הבאה, אך כפי שאת רואה, יש מגוון אפשרויות תעסוקה בנטורופתיה. כמובן שאת צריכה להוסיף לשיקולים בבחירת תחום הלימוד/ תעסוקה גם את התחושה הפנימית כי זה ייעודך ואת הסיפוק של ללמוד ולאחר מכן לעסוק במקצוע שאת אוהבת. לגבי שכר עבודה: השכר הוא בסביבות 75 ₪ כמטפלת בנטורופתיה בקופות/ בתי החולים. כמטפלת פרטית השכר לשעת טיפול יכול להגיע גם ל-400 ₪. בהתאם לוותק ולרמת המקצועיות. בנוגע לאקדמיזציה: אם לפני עשור היית אומרת כי בכל קופות החולים וברוב בתי החולים יהיו יחידות לרפואה משלימה- היו מלגלגים על דברייך. יחסית למספר שנותיה המועט של מדינתנו, קצב הצמחה, השימוש והמודעות לרפואה משלימה הוא מהגבוהים בעולם. בטוח אני כי בסופו של יום יהיה תואר אקדמי בנושא. בנוגע לניהול מכללה: אצטט מדבריה החכמים של בת' מנדי קוני: "אין חלומות בלתי אפשריים, ישנה רק הראייה המוגבלת שלנו לגבי מה שאפשרי" :) מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור