פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
שלום רב, אני מתעניין בלימודי רפואה סינית, אין לי את האפשרות כרגע להכנס למסלול של 4 שנים מסיבות פרקטיות. אני יודע שקיימים קורסים שנתיים במספר מוסדות לימוד. קורסים אלה נלמדים פעם בשבוע במשך 3-5 שעות למשך שנה. הובהר לי על ידי מוסדות הלימוד שדיקור אינו מספיק כדי להיות מטפל וכדאי יהיה ללמוד מקצוע מגע בנוסף. השאלה שלי היא האם לדעתך קורס של שנה בדיקור יכול להיות ממצה? קראתי מה שכתבת לגבי קיצורי דרך, אינני מנסה למצוא קיצור דרך, אך הייתי כן רוצה להתחיל את הדרך בצעד קטן אך יציב. במידה ואראה שהדיקור מדבר אליי ושאני יכול לעבוד איתו בצורה מועילה, אמשיך ללמוד קורסים נוספים בתחום.( צמחי מרפא סינים, מקצוע מגע ועוד) האם שיטת לימוד כזו יכולה להצליח? תודה מראש.
גיל וינבאום | 08:08  29/10/10
שלום גיל, אם קראת את תשובתי על קיצורי דרך, לא אחזור עליה. גישתך ללמוד כל נושא בנפרד ובהדרגה היא גישה מקובלת אך...... לא ניתן ללמוד אקופונקטורה ב-150 שעות לימוד! זו שרלטנות לשמה. אקופונקטורה נלמדת במשך 1900 שעות בקירוב, כך שאין כאן למידה הדרגתית. מה שכן ניתן לעשות הוא להתחיל במקצוע בודד כמו מגע (טווינא או שיאצו), לאחר מכן להמשיך לצמחי מרפא (בודדים ופורמולות) וכך לבנות בהדרגתיות ובאחריות בסיס איתן שישמש אותך לבניית קרירה מצליחה כמטפל מוביל. קרוב לוודאי שלא תהה מרוצה אף פעם. מקווה שעזרתי רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
תודה רבה, לא הבנתי את הרעיון מאחורי המשפט לא תהה מרוצה אף פעם...
אני מאמינה שהוא התכוון שאם תלך בעקבות מה שאתה אומר, תמיד תרגיש שאין לך מספיק ידע וכלים לטיפול! דיקור לבדו אינו מספיק, צריך ללמוד את כל הרפואה הסינית.... סטודנטית לרפואה משלימה:)
גיל וינבאום | 15:46  01/11/10
שלום גיל, כוונתי בסוף התשובה הייתה שאם אין בסיס איתן של ידע (תיאורטי, אבחוני וקליני) אתה תמיד תרגיש לא בטוח בידע שלך וכך הטיפולים אשר תבצע לא יהיו איכותיים דיים. חשוב שיהיה לך בסיס חזק שעליו תוכל לבנות כריירה חזקה ומוצלחת. מקווה שעזרתי, רק ביאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור