פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
דנית | 19:13  18/05/11
שלום, אני מעוניינת להתחיל בלימודי הנטורופתיה אך הם כוללים קורסים במגע - דבר שמרתיע אותי במקצת. האם יש מסלול לימודים דומה שאינו מכליל מגע? תודה מראש.
גיל וינבאום | 20:07  18/05/11
שלום דנית, לא מעט פעמים אני נפגש עם סטודנטים המעוניינים ללמוד נטורופתיה אך נרתעים מהחלק של המגע. אני ממליץ לאותם האנשים להרשם לתזונה הוליסטית: כך הם לומדים בהרחבה את התזונה, שהוא המקצוע הקרוב לליבם ולא לומדים מגע כמקצוע חובה. במקביל אני מבקש שיכנסו ל2-3 שיעורי ניסיון במגע ויבדקו האם חששם מוצדק או לא. ברוב המקרים החשש חולף והם עוברים לנטורופתיה שהוא מקצוע רחב יותר וכולל גם כלים אבחוניים וטיפוליים נוספים. מקווה שעזרתי רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il .
דנית | 20:24  18/05/11
ובאילו תחומי עיסוק אפשר לעבוד בסיום הלימודים?
לגבי אפשרויות התעסוקה כנטורופתית: פתיחת קליניקה עצמאית. עבודה בבתי חולים ומרפאות קופות חולים. אפשרות לעבוד בבתי טבע כיועצת. תועמלנית/ יועצת לתוספי מזון בחברות ויטמינים ומינרלים גדולות. כמו כן ניתן להרחיב את הידע של רפואת צמחים וארומתרפיה ולעבוד בחברות ייצור צמחי מרפא ושמנים אתרים. להיות יועצת בתחום תזונה טבעית בגנים ובתי ספר, מפעלים וארגונים. אפשרות להתמחות באחד ממקצועות שלמדת ולהיות מורה בבתי ספר למקצוע. כמובן שאת צריכה להוסיף לשיקולים בבחירת תחום הלימוד/ תעסוקה גם את הסיפוק של ללמוד ולאחר מכן לעסוק במקצוע שאת אוהבת. לגבי "איך מתחילים": בקולגי לרפואה משלימה שאותו אני מנהל, ואני מאמין שבמכללות נוספות יש קורס שנקרא "ניהול ושיווק הקליניקה". הקורס הזה מועבר ע"י איש שיווק, יועץ מס, סוכן ביטוח, עורך-דין ומטפלים וותיקים. כל אחד מהמרצים מעביר את הידע בתחום עיסוקו- כך הסטודנטים מקבלים מידע לגבי האספקטים השיווקיים, הביטוחיים והחוקיים שיש לקחת בחשבון בבואך להקים קליניקה עצמאית. מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור