פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
היום חזרתי מיעוץ במכללת רידמן על נטורופתיה ועכשיו מתברר לי שיש גם מקצוע HHP.. השאלה שלי היא האם שאר התחומים שלומדים בנטורופתיה הם בהכרח משפיעים על השכר ו/או קלות מציאת העבודה? או שאני גם אוכל להסתדר בשוק עם "מטפל רב תחומי"? וגם - האם עבודה כמטפל רב תחומי היא בהכרח עבודה פיזית קשה תמידית או שיש עיסויים/טיפולים שהם פחות אינטנסיביים למטפל? כמו כן אציין שתחום התזונה קצת פחות מדבר אליי..
ד"ר גיל וינבאום | 09:04  06/09/12
שלום יניב, מטפל רב תחומי אינו מקצוע "רגיל" שיש לו אגודה מסודרת ומוכר ברחבי העולם. למעשה, מדובר באוסף של קורסים וטכניקות שמקנות ידע ותעודת הסמכה בעולם המגע. בנוסף, כסטודנט אתה מקבל כלים נוספים שיעשירו אותך כאדם ויקנו לך ראיה הוליסטית רחבה. אך יש לזכור כי הכלי הטיפולי שלך הוא מאוד ספציפי: טיפול במגע. לעומת זאת, לימודי נטורופתיה כוללים גם לימודי תוספי מזון, צמחי מרפא, פרחי באך, ארומתרפיה, רפואת גוף נפש, טכניקות מגע, כלים אבחוניים שונים ועוד... כיוון שלנטורופת יש גם כלים טיפוליים רחבים ומגוונים יהיה לו קל יותר למצוא עבודה ולהשתלב במרפאות, קופות חולים, בתי חולים ומרכזים מולטי-דציפלינים. אין זה אומר שאתה תסיים את הלימודים ותהיה מובטל כמטפל רב תחומי במגע , אך אתה תצא לשוק העבודה שבידיך פחות אופציות. מקווה שעזרתי רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
אני חייבת לציין שאני באותה הדילמה ומה גם שיש לי חברות שסיימו נטורופתיה ומאוד קשה להם להשתלב במעגל העבודה, השכר לנטורופתים נמוך מאוד בקופות החולים ובבתי מרקחת השוק רווי והמכללות עושות המון כסף מהסכומים שאנו משלמים במהלך ה4 שנים של למידה ולא שוכחות לציין בפנינו את העובדה שנטורופתיה נותנת המון אפשרויות להתפתחות אישית בכמה תחומים ולפתח פנו חלומות שב. זה לא כל כך ורוד כמו שמציינים לך.. אשמח לשמוע את תגובתך ד"ר גיל
סגור