פורום לימודי רפואה

בהנהלת: ד"ר משה כהן  |  מסר למנהל/ת הפורום
לכל המתעניינים בלימודי רפואה, רפואת שיניים שלום בפורום זה תמצאו מידע עדכני בנוגע ללימודי רפואה באוניברסיטאות השונות בישראל ובחו"ל. תוכלו להפנות שאלות הנוגעות בתנאי הקבלה לאוניברסיטאות השונות, עלויות שכר לימוד ומחיה, ובנוסף בנוגע לחיים שלאחר לימודי הרפואה (מבחני רישוי וכו').
מומלץ בחום
 
ד"ר משה כהן

מנהל הפורום הוא ד"ר משה כהן, רופא ובעלים של חברה בינלאומית המכינה סטודנטים ללימודי רפואה בחו"ל מכוון ומייעץ למאות סטודנטים בשנה ומקבל מידע עדכני ושוטף ממאות תלמידיו אשר לומדים באוניברסיטאות שונות בעולם.

 
היי חברים, לאחרונה הגעתי למסקנה כי המרדף אחרי הפסיכומטרי והבגרויות הוא בזבוז זמן, כסף ותסכול ושאולי עדיף להגשים את החלום בדרך אחרת.. יש המון מידע באינטרנט לגבי לימודי רפואה, אך לא כל הפרסומים עונים לשאלותיי.. קודם כל. האם ישנה אפשרות לעבור אחרי מספר שנים ללימודי רפואה בב״ש?( ראיתי פרסום מאוד חלקי על אפיק מעבר זה) ואם כן מהם תנאי הקבלה ומהו התהליך שעל הסטודנטים לעבור? בנוסף, אשמח לחוויות אישיות של סטודנטים שלומדים בחו״ל ומה עליי לקחת בחשבון כשרני מחליטה איפה ללמוד. רוב הכתבות באינטרנט מדברות על לימודים באירופה, יש אפשרות לארה״ב/ )אוסטרליה? אם כן מה ההבדלים( למה אנשים בוחרים דווקא אירופה מה היתרונות והחסרונות ) אשמח לתשובות מאנשים שמבינים בעניין, ובמיוחד לכאלו שהקדימו אותי וכבר לומדים/ למדו בחו״ל.. תודה !!
היי רוני, ניתן לעבור מחו"ל לארץ. בשביל זה צריך פסיכומטרי וממוצע ציונים גבוה בלימודי רפואה. זה אפשרי, ויש לנו גם תלמידים שעשו זאת. בנוסף, יש אוניברסיטאות (כמו צ'ארלס בפראג) המאפשרות לך לעשות רוטציות קליניות בארץ החל מהשנה הרביעית. לשאלתך למה אנשים בוחרים אירופה, הרבה יותר זול מארה"ב ואוסטרליה וגם שיטת הקבלה הרבה יותר נוחה ופשוטה. אשמח להמשיך לייעץ לך בטלפון או להזמין אותך לפגישת ייעוץ ללא עלות. כמו כן, אוכל לקשר אותך עם סטודנטים שלומדים בחו"ל והם יוכלו גם כן לעזור ולכוון אותך. בהצלחה חן שטיין מדיקל דוקטור 037511553
הי רוני, מוצעים בחלק מהמקומות מסלולי רפואה ארבע-שנתיים, למשל באוסטרליה, אולם המסלול הוא מאוד יקר (כ-62,000$ לשנה). כדי להתקבל נדרש תואר ראשון מדעי רלוונטי, למשל ביולוגיה, בממוצע 85 ומעלה, מבחן רמה באנגלית IELTS ומבחן GRE. ניתן ללמוד גם בארה"ב ואוסטרליה אך המדינות המומלצות יותר הן מדינות אירופה עקב העלויות ותנאי הקבלה הנוחים. לדוג', באיטליה כדי להתקבל נדרשת ת.ב מלאה וציון פסיכומטרי כלשהו (אולם ללא התייחסות לציונים עצמם), ומבחן כניסה הבוחן על השפה האיטלקית ועל מתמטיקה, פיזיקה, ביולוגיה וכימיה, לקראתו ניתן לעבור מכינה. שכר הלימוד הוא בסה"כ כ-1,000 יורו לשנה. טרם בחירת המדינה בה תרצי ללמוד, מומלץ לבדוק בעיקר את תנאי הקבלה, שכר הלימוד, רמת ועלות המחיה, רמת הלימודים, ההכרה בלימודים בארץ וכיו"ב.
סגור