פורום לימודי אומנות

בהנהלת: אביתר שטרן  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת פורום לימודי אומנות היא להוות מקום בו יישאלו כל השאלות הנוגעות ללימודי אמנות בארץ ובחו"ל. בנוסף יעסוק הפורום בכל הנושאים הקשורים במישרין או בעקיפין לתערוכות,גלריות ,מוזיאונים והתלבטויות הסטודנטים לעתיד לגבי עתידם המקצועי בתחום האמנות.
 
אביתר שטרן

אביתר שטרן ,מנהל מכללת ביטוי לאמנות ועיצוב,אמן בינלאומי

 
שלום, לא ברורים לי ההבדלים בין לימודי תואר בקולנוע לבין מה שנקרא הנדסאי קולנוע וטלוויזיה..חוץ מזה שאין סרט גמר, מה עוד ההבדלים מבחינת רמת הלימודים? האם בהנדסאי הדגש הוא יותר על פרקטיקה? ועוד שאלה סתם ככה, נניח וסיימתי לימודי הנדסאי קולנוע וטלוויזיה, יש סיכוי לעבוד ולהתפרנס בכבוד בתחום בחו"ל עם הידע שצברתי, או שיידרשו לי עוד לימודים בביה"ס בחו"ל לאחר מכן....כלומר האם בחו"ל יכירו בתעודת הנדסאי הזאת?
בלימודי הנדסאי קולנוע וטלוויזיה לומדים לעשות קולנוע יצירתי והנטייה היא אמנותית ולא הנדסית. בתוכנית הלימודים 80 אחוזים מהתוכנית אלו לימודים מעשיים בבימוי עלילתי ודוקומנטארי, צילום, עריכה, אולפן טלוויזיה, הפקה, תאורה, הקלטה, פס קול, סרטי תדמית ועוד. בכל אחד מהסמסטרים לומדים את כל המקצועות שהוזכרו להלן על מנת להגיע לרמה מקצועית. אחרי סמסטר שני רשאים הסטודנטים לבחור כיוון מסוים להתמחות במקצוע מסוים עליו הם ניגשים לפרויקט. בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה מעדיפים בוגר הנדסאי קולנוע ולא מי שלמד באקדמי כי הוא מקצועי יותר. אצלנו משלבים ומחברים עם התעשייה כבר במהלך הלימודים (ראה עניין הישרדות כבר בשנה ב') בזכות צוות מרצים שמגיע מתוך התעשייה ומחובר אליה. אצלנו ציוד מהמשובחים בארץ ומתקדם מסוגו טכנולוגית, כך שהשילוב לתעשייה קל יותר. בלימודי קולנוע אקדמיים למעט תואר אקדמי (שהוא חשוב מאוד וניתן לעשותו במקביל) אין שום יתרון: אין העמקה בלימודים ולכן גם אין פיתוח יצירתיות. לא מזוהה עם מיטב בתי הספר לקולנוע בארץ. 80 אחוזים מתוכנית הלימודים הם לימודים תיאורטיים, עיוניים ולא מעשיים. נוגעים בקצה המזלג בחלק מהמקצועות ורובם רק בסמסטר אחד בכל שלוש שנות הלימודים. אין התמחות כי אין מקצועיות ואין העמקה בתחום מסוים – הכול רק טעימות מהחוויה. בפרוש לא מעדיפים בתעשייה בוגר אקדמי כי אין לו מושג מה קורה בתעשייה. הוא יודע היטב לנתח סרטים לא לעשות סרטים. אין שילוב לתעשייה כי אין התמחות. לקרוא לתוכנית המסלולים התמחות זו בדיחה גרועה. מקווה שעזרתי, ליאת.
תודה אגב על המענה...
ליאור | 22:21  30/08/09
סגור