פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום וברכה, אני מעוניין ללמוד משפטים בבר אילן בשנת הלימודים הקרובה, והפסיכומטרי שלי הוא 668. על פי אתר האוניברסיטה, כדי להתקבל למשפטים עם פסיכומטרי כזה, דרוש ממוצע בגרות של 103, וממוצע של 102 זה "בהמתנה". האם סיפי הקבלה משתנים לקראת פתיחת שנת הלימודים? האם הם בדרך כלל עולים או יורדים? מה הסיכוי להתקבל כחריג במידה ולא אשיג ממוצע כזה בבגרות (אני כרגע מסיים את השלמת הבגרות)? תודה מראש.
שלום רב. תנאי הסף בדר"כ עולים משנה לשנה ולא יורדים. לא זכור לי שנה שבה ירדו תנאי הסף בשנים האחרונות. הסיבה הביקוש הגדול וכמות רבה של סטודנטים עם ציונים טובים שמבקשים להתקבל. לגבי סיכויים וכד'- זו שאלה ספקולטיבית ואין לדעת. אתה יכול לנסות לשאול במזכירות אבל ספק אם תקבל תשובה וודאית, כי בדר"כ בשלב הזה המזכירות בעצמה לא יודעת לתת תשובות מדויקות. אני מציע לשריין מקום אחר בינתיים (אוניברסיטה אחרת אם אתה מתקבל או מכללה טובה כדי לא לבזבז זמן). אם תתקבל לאוניברסיטה- מה טוב. אם לא, שלפחות יהיה מקום אחר להתחיל. הטעם לדבר- בכל מקרה משנה לשנה זה יהיה קשה יותר). בהצלחה
קודם כל תודה רבה על התגובה היפה והמלמדת. דבר נוסף: התכוונתי בשאלתי היא האם תנאי הקבלה בדרך כלל יורדים לא משנה לשנה, אלא מתחילת ההרשמה ועד סופה; כלומר, כרגע כותבים שממוצע של 102 הוא בהמתנה, האם אלה שבהמתנה בדרך כלל מתקבלים או לא? כמו כן, האם ידועה לך מדיניות החריגים? ממש תודה.
שלום שוב. התייחסתי לזה כשכתבתי שזו שאלה ספקולטיבית ... העניין הוא שבפועל אף אחד לא באמת יודע מהו הקריטריון שעל פיו מעבירים חלק מאלה שברשימת ההמתנה וחלק נדחה. למיטב ידיעתי בכל מוסדות הלימוד, ישנה החלטה עקרונית כמה סטודנטים ילמדו בכל שנתון פחות או יותר. לפי זה מחליטים כמה יתקבלו בסופו של דבר. אולי מזלך יאיר לך פנים ותהיה בין אלה שמתקבלים. עוד הערה- יש כאלה שעושים שיקול להתחיל במכללה טובה ולעבור אחרי שנה א'. קח בחשבון שמדובר במספר סטודנטים ספורים שמצליחים לעשות זאת ולא הייתי בונה על זה. לא שזה נורא ללמוד במכללה. ממש לא. היום אין כמעט הבדל בין השכבה המצטיינת בכל מוסד אקדמאי. בהצלחה רבה ואשמח אם תעדכן שאכן התקבלת בסופו של דבר.
אהלן. רציתי להעיר את הדבר הבא. נרשמתי לשנה הבאה ל-3 מוסדות-עברית,בר אילן,ת''א. לגבי נושא ההמתנה-אצלי אישית זה השתנה שכן הייתי בהמתנה כחודש וחצי ושלשום בשעה טובה הורידו בעברית את רף הקבלה בחצי נקודה במקרה שלי ונכנסתי. לגבי בר אילן- ששם אני בסטאטוס דחייה נכון לעכשיו-בגלל תקלת מערכת למועמדים בעלי תואר. הם אמרו לי שסטודנטים שנמצאים בסטאטוס המתנה (ולא התקבלו ישירות בשל תנאי קבלה גבוהים)-יקבלו תשובה סופית רק באזור מאי-אחרי הפסיכומטרי של אפריל. אבל שוב כמו שקרה לי בעברית לדעתי יכול לקרות גם בבר אילן-קרי שינוי של רף קבלה.
אני שמח לשמוע. זה קורה כאשר נשאר מקום לקבל עוד סטודנטים אז מורידים מעט את הרף. זה עניין של מזל כי בדר"כ הביקוש כל כך גבוה שאין כל צורך להוריד את הרף. האם זה אומר שהשנה ניגשו פחות סטודנטים להתקבל בעברית? ייתכן שכן. שיהיה בהצלחה
תודה. דרך אגב - טיפ לאלה שמגישים את הנתונים לבר אילן. בעלי התארים מקבלים - דחייה אוטומטית (גם בנתונים הממוחשבים וגם במכתב הבייתה), בגלל תקלת מערכת. אל דאגה - כך נאמר לי במנהל התלמידים-קבלה לתואר ראשון. כל בעלי התארים ידונו בועדה פקולטטיבית שתקרה באזור יוני-כך שזה יקח זמן.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור