פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שי | 17:23  24/02/11
בן 23, יוצא יחידה טכנולוגית. עבדתי למעלה משנה בהייטק, השכר היה מעולה אבל לא חשתי סיפוק בעבודה. תמיד חשקתי בלימודי משפטים, אך החשש מההצפה במקצוע לא מניח לי. עם הנתונים שלי היום אני מתקבל לעברית ולאת"א, יוצא מנקודת הנחה שבין כל הגאונים שם אני הולך להיות סטודנט ממוצע ואף למטה מכך. האם לסטודנט 'ממוצע' (הכוונה שמגרד את ה – 80 ולומד תואר חד חוגי ) שמסיים באחת משתי האוני' הנ"ל יש מה לחפש בשוק?. בהרצאה ביום הפתוח של את"א הדיקן, חנוך דגן, טען שיש היצף של עו"ד בינוניים ומחסור בעו"ד איכותיים ושהבוגרים של את"א נחטפים בשוק. יש דברים בגו?. אשמח לשמוע מה אתם חושבים, בעיקר מהבוגרים הצעירים. תודה!.
שלום רב. מראש, אתה צודק. ישנה הצפה עצומה במקצוע. השאלה כזו: האם אתה חושק/חפץ/כמה/מעוניין ללמוד משפטים כדי להיות עו"ד? אם התשובה היא כן, אז מה זה משנה אם יש הצפה או לא. לך אחרי השאיפה שלך ובדר"כ אנשים שהולכים לכיוונים שמעניינים אותם, מצליחים בהם כי הם נהנים ממה שהם עושים, מסוגלים להשקיע הרבה יותר מאחרים (ואני רואה את זה בשטח כל יום) ובסופו של דבר הופכים לעו"ד מצטיינים. ואז- זה לא משנה איפה תלמד, לדעתי, כיוון שבתור עו"ד בסופו של יום (זה היעד, כן? לאף שופט או לקוח לא מעניין איפה למדת ואיזה ציונים הוצאת) אתה תצליח וגם תגשים את עצמך. מה עוד שלא ברור למה מראש אתה מניח שתהיה ממוצע? אני למדתי תואר שני באוניברסיטת ת"א ולא מכיר גאונים. אני מכיר אנשים צעירים תאבי ידע וסקרנות שמפעילים את המוח ומנתחים סוגיות שונות, מעשירים את עולם הידע שלהם הכל מתוך השקעה ועניין רב. אין סיבה שלא תוציא ציונים טובים. שאלה אחרת היא אם אתה לא באמת יודע מה אתה רוצה ושוקל ללמוד משפטים כי זה פופולארי. פה יכולה להיות בעיה מסוימת כי אם תלמד מתוך חוסר חשק ותחושה של חוסר ברירה זה יכול לפגוע לך במוטיביציה להשקיע. מצד שני, גם אם אתה הולך ללמוד מהסיבות הלא נכונות, עדיין ייתכן מאוד ואני מכיר לא מעט שכך קרה להם (כולל אני עצמי) שתוך כדי הלימודים ולמעשה בעיקר בקורס משפט חוקתי (הייתה לי מרצה נפלאה, פרופ' סוזי נבות- במכללה למנהל) הבנתי שזה הייעוד שלי. בעיקר כי צורת הניתוח של הדברים מתאימה לי ומאתגרת אותי. לכן, אני לא ממליץ לחשוש מראש לעניין ממוצע הציונים כי זה לא באמת אומר משהו ולא יכול לעכב אותך מלהצליח ואם אתה מהסס אם זה מתאים לך אני ממליץ לך לעשות מה שאני עשיתי ולא מעט מחבריי (ולא רק במשפטים). קבע לעצמך יום (עדיף בתיאום עם חבר/ה שלומדים במוסד מסוים) וקבע לעצמך תוכנית להיכנס לשם התרשמות לשלושה-ארבעה שיעורים (עדיף הקורסים: משפט חוקתי, דיני חוזים, קניין) ותחווה בעצמך את צורת החשיבה והנושאים הנלמדים. דבר גם עם סטודנטים שלומדים באותו מקום וכך תקבל תחושה טובה יותר לגבי הבחירה שלך. ואל תשכח, תמיד אפשר להתחיל ואחרי חצי שנה או שנה להגיע למסקנה שזה לא זה ולחפש כיוון אחר. אל תחשוש מדבר שכזה. אם תרצה להתייעץ מעבר, אשמח. בהצלחה רבה.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור