פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אז ככה...אני כבר הרבה זמן נוברת באינטרנט ולא מוצאת תשובות מספקות לכל מיני שאלות שיש לי לגבי התואר..אם תוכלו לענות, אשמח. 1. התקבלתי לתאור ראשון בבר אילן אבל השאיפה שלי היא לעשות תואר שני במנע"ס ולסיים תוך 5 שנים. לפי אתר האינטרנט שלהם בכדי להתקבל לתואר השני יש צורך בפסיכו מעל 700. לא ברור לי מה הקשר בין תואר שני לבין פסיכומטרי? השאלה היא אם יתפשרו על ציונים טובים (בע"ה) ובגרות שיש בה 5 יחידות מתמט' אנלית פיזיקה ביוכימיה וביוטכנולוגיה? ואם לא האם כדאי להמשיך תואר שני במוסד אקדמי אחר כמו מכללה? 2 רוב המלגות שאני מוצאת באינטרנט דורשות מצב סוציו אקונומי משפחתי. כמובן שזה ברור אבל יש דרישה להוכיח היכן ההורים גרים ומה תלוש המשוכרת. מה אם למשפחה שלי יש מצב כלכלי טוב אבל הם לא הולכים לממן לי את התואר? 3. לידע כללי, איך הייתם מדרגים את האונ' שמלמדות משפטים? או איך בר אילן ממוקמת בסקלה לפי יוקרה, השתלבות תעסוקתית, לימוד עמוק ורחב, פרקטיקה, קושי לימוד, השתכרות עתידית, אווירה חברתית, התחשבות בסטודנט וכדומה. 4. מה הקרטריונים של המלגות בבר אילן משנה שנייה? אם הצלחתם לקרוא עד לכאן...אשמח אם תגיבו:)
שלום רב. 1. יש לברר בבר אילן בדיוק את כל התנאים הנדרשים כולל הפסיכומטרי. בכל מקרה יש לא מעט מכללות שמציעות תואר שני במנע"ס ואפילו באוניברסיטה הפתוחה. השאלה שתצטרכי לברר עם עצמך זה למה את צריכה את התואר השני. קחי בחשבון שדברים ותוכניות משתנים מכל מיני סיבות ולעיתים מי שלא מתחיל מראש מסלול משולב של משפטים ומנהל עסקים, לא ימשיך בהכרח לתואר שני מסיבות שונות (למשל, כדי להיות עו"ד טוב ולהתקבל למשרדים גדולים, תואר שני במנע"ס לא מהווה יתרון יותר מתואר ראשון במנע"ס). 2 + 4. לגבי מלגות- יש לברר בבר אילן את כל הדרישות. אין צורך לנבור באינטרנט אלא יש לפנות לגורם המוסמך מטעם האוניברסיטה ואפשר להתקשר למזכירות ולבקש הפנייה לגורם זה. 3. לדעתי, אין שום הבדל בין 4 האוניברסיטאות שלמדות משפטים. אני הייתי ממליץ לנסוע לבר אילן ליום ולהתרשם בעצמך ואפילו להיכנס לשיעור או שניים (עדיף של שנה א'), לשוחח עם הסטודנטים וכד'. זה ייתן לך תחושה טובה יותר. אם יש לך שאלות נוספות את מוזמנת לשאול או לפנות במייל לתשובות מעמיקות יותר. בהצלחה
תודה רבה על התשובות...עזרת לי:) רק לא כל כך הבנתי לגבי המלגות- התכוונתי למלגות חיצוניות ולא של בר אילן כי אלפי מה שראיתי אונ' נותנות מלגות או סוציו או ממש הצטיינות בתנאי כניסה. אז האם התכוונת שהם עוזרים במלגות חיצוניות או שלהם בלבד?
שלום שוב. ישנם לא מעט גופים שמעניקים מלגות על בסיס נתונים שונים, זאת מעבר למלגות של מוסדות הלימוד עצמם (שאכן בדר"כ הם הן על בסיס הצטיינות או מצב סוציו-אקונומי). כנסי לאתר מלגות (http://www.milgot.co.il) ושם תמצאי אפשרויות רבות. בהצלחה
מעיין | 14:15  11/05/11
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור