פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
רותם | 07:53  12/06/11
היי לכולם:) שמי רותם ואני בוגרת תואר ראשון מבר אילן בפסיכולוגיה ותרגום. לאחרונה החלטתי שאני ״הולכת״ על תואר ראשון נוסף במשפטים. יש לי את האופציה לפנות למכללות למסלול לאקדמאים. בררתי בשערי משפט ובמרכז האקדמי למשפט ועסקים. יש לכם תובנות בעניין? מה עדיף מבחינת המסלול, המרצים, מה נחשב יותר בשוק ומבחינת התמחות וכו? אשמח לכל עצה כי אני ממש מבולבלת:) תודה רבה! סופשבוע נעים;)
ליאור פ | 22:34  12/06/11
שלום רב. ראשית, יש לחשוב ברצינות רבה מה יתרום לך התואר במשפטים לתחום הלימודים העיקרי שלך בפסיכולוגיה. אינני מתכוון חלילה להניא אותך מלימודי משפטים אך כעו"ד בשוק מזה 4 שנים וכמתרגל מזה 6 שנים במספר מקומות, היו לי סטודנטים שהגיעו עם תואר מוקדם (חינו, מזרח תיכון, תקשורת ואפילו רפואה) שלא היו מרוצים מהכיוון שלהם, התחילו ללמוד משפטים ופשוט אחרי שנה היו פורשים כי לא באמת רצו ללמוד משפטים אלא "לברוח" ממה שיש להם. ואז חבל על המאמץ, הכסף והטרחה. לכן הייתי חושב טוב טוב כולל ייעוץ מקצועי (שווה מאוד ומומלץ!). אם זה כן הכיוון שלך וסליחה על ההקדמה המדכאת במקצת, אז לא הייתי פוסל עוד מקומות. יש מסלול לאקדמאים גם במכללה למנהל בראשל"צ. קשה עד בלתי אפשרי לסווג מכללה אחת כטובה יותר מאחרת. העיקר תלוי בסטודנט/ית - רמת הרצינות, השקעה, קריאת חומר, הכנה טובה של עבודות ולקראת מבחנים, וויתור על הרבה דברים בשביל להספיק לקרוא עוד 3-4 פס"ד לקראת השיעור הבא וכו'. זה לא פשוט אבל זה ייתן כלים מצוינים להמשך. רק כך ניתן לחדד את הכישורים המשפטיים ויכולת הניסוח, הפרדת טפל מעיקר ויישום חומר משפטי. כל מכללה הניבה בוגרים מצוינים שהשתלבו בכל המשרדים הגדולים בארץ וכולן מציעות סגל מרצים מצוין, תוכניות שונות ויחס טוב. אולי הדבר הטוב ביותר זה לנסוע לכל מכללה שנראית לך ליום שלם ולהתרשם בעצמך מהנעשה. שיהיה בהצלחה רבה
סורי על ההתערבות אבל אפשר שאלת המשך על השואל הקודם? :) עשיתי בדיוק את הדברים עליהם דיברת בתשובה, ידעתי שרק בדיקה של מכללות לפני בחירה של מקום ללמוד בו משפטים תעשה עימי טוב, היה רק דבר אחד שלא עשיתי - ימים פתוחים. זה פשוט נראה לי בזבוז זמן כיום שאת כל המידע אפשר למצוא באינטרנט, בסופו של דבר החלטתי ללמוד בנתניה בגלל המידע שהצלבתי...ומכאן השאלה שלי - בדיקה של ימים פתוחים היא באמת כזאת קריטית? יש בכלל הבדל בין יום פתוח במקום איקס ליום פתוח במקום וואי?
ליאור פ | 21:11  13/06/11
אין בעיה. לדעתי זה תלוי בסטודנט. יש כאלה שיום פתוח מסייע מאוד לקבל את ההחלטה הסופית ויש כאלה שזה לא משנה כל כך. מי שלא ביקר במקום בו הוא מתכנן ללמוד אז רצוי מאוד להגיע ליום הפתוח להתרשם. אני יכול לומר מניסיוני שאחרי יום פתוח שהייתי בו בשנת 2001, דיקן בית הספר אפשר לסטודנטים להיכנס לפגישות אישיות. וכך עשיתי- נכנסתי לחדר של הדיקן וישבתי אצלה 20 דקות בפגישה נחמדה בה היא הראתה עניין בי באופן אישי, בצרכיי ושוחחנו על הלבטים שלי. זה נתן לי תחושה טובה מאוד ובסופו של דבר שכנע אותי להירשם למכללה למנהל ולא לבינתחומי. לסיכום, אין סיבה לא ללכת ליום פתוח ולהתרשם באופן ישיר מהמקום עצמו, מהמרצים ומהסגל המנהלי. בהחלטה כל כך חשובה, אני חושב שכדאי לקבל את מירב הזיקות והתחושות לגבי מקום הלימודים וחלק מהעניין זה ללכת ליום פתוח. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור