פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
א' | 18:22  27/06/11
שלום, אני מתקבלת ללימודי משפטים באוניברסיטת חיפה ובבר אילן ואני מתלבטת אם בכלל ללמוד משפטים. האם כיום עדיין קשה למצוא עבודה? השוק עדיין מוצף? איך מישהו יכול לדעת אם הוא מתחבר למקצוע והתחום הזה מתאים לו (האם יש דרך לדעת לפני שמתחילים ללמוד). תודה.
ליאור פ | 00:10  29/06/11
שלום רב. המלצתי בעבר ואני ממליץ גם עתה- לפני הכל כדאי מאוד ללכת לאבחון מקצועי לפני החלטה איפה ללמוד. זה שווה את העלות. אם הספקות עדיין נותרים- אין כל פסול להתחיל ללמוד משפטים ואחרי שנה לעשות חושבים. אני מכיר מספיק שמכוח האנרציה סיימו תואר שלם ואח"כ הלכו ללמוד מההתחלה כיוונים אחרים לגמרי- ביולוגיה, מדע המדינה ואפילו ספרות. קשה מאוד לדעת מראש אם תאהבי את המקצוע כי ישנו פער מונומנטלי בין העבודה כעו"ד ובין עולם האקדמיה. ואגב, גם בתור עו"ד יש לא מעט סיווגים וסוגי עבודה (עוזר משפטי בבית המשפט, עו"ד במגזר הציבורי, יועץ משפטי במשרדי ממשלה, יועץ משפטי של עמותות וארגונים, עבודה כשכיר במשרד, עבודה בחברה פרטית ועוד). יכול לקחת קצת זמן עד שמחליטים סופית על כיוון. הטענה שלי היא שאם את תמצאי עניין ותאהבי לעסוק בו, אין כל חשיבות לשאלות האחרות, כי בסופו של דבר את תהיי טובה ולטובים- תמיד יש מקום במשרדים מכובדים ורציניים. בלי קשר, תמיד אפשר להיכנס ליום יומיים לשיעורים שמתקיימים בסמסטר קיץ ולהתרשם. שני המקומות טובים. חשבי על המרחק הביתה, הצורך לשכור דירה וכד'. שווה לבקר בשני המקומות ולהתרשם. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור