פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
לינור | 16:36  24/07/11
היי, נרשמתי לתואר ראשון במשפטים במכללה למנהל. הבנתי שאפשר להשתלב בעבודה/התמחות גם תוך כדי הלימודים. זה רק החל משנה ב'? איזה אופציות יש להשתלב בתחום? ללמוד ולצבור ניסיון מעשי?
שלום רב. יש 2 אופציות לסטודנטים- טרום התמחות שהיא בדר"כ במהלך השנה האחרונה של הלימודים ומשרת סטודנט שמשרדים רבים מחפשים לעבודות מחקר קטנות וסיוע מגוון בתיקים שונים (וזה אפשרי כבר בסוף שנה א', אבל קשה למצוא). לא קל למצוא והשכר לא גבוה, אבל זה מומלץ. מעבר ללמידה וצבירת הניסיון זה יכול להנחות ולכוון באיזה תחום תרצי להתמקצע ו/או לקבל החלטה שאת לא רוצה בכלל להיות עו"ד פרקטית אלא דווקא עו"ד במגזר הציבורי וכד'. לציונים יש חשיבות אבל בעיקר לראיון ומעקב שוטף אחר מודעות דרושים באתרים שונים. יש כאן מאידך גיסא, לא קל להיות במשך שנתיים או שלוש (כולל שנת התמחות) במעמד של מתלמד. שנת ההתמחות מספיק קשה גם כך ומעייפת. לא תמיד כדאי לגרור זאת תקופה כל כך ארוכה ובדר"כ שנת התמחות מספיקה כדי ללמוד את העבודה. תמיד אפשר לנסות ולהפסיק אחרי חצי שנה אבל לדעתי הדבר הטוב ביותר היא חצי שנת טרום התמחות שצמודה לתקופת ההתמחות באותו משרד. מזה אפשר להפיק את המירב. בהצלחה
תודה על התשובה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור