פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אילן | 00:55  30/08/11
שלום,נרשמתי ללימודי משפטים לאקדמאים במכללה למנהל ושאלותיי הם : 1- האם יש תנאי מעבר משנה א' לשנה ב' מבחינת ממוצע ציונים?. 2- אם וכאשר יחליטו להאריך את תקופת ההתמחות משנה לשנתיים האם זה יחול גם על מי שהחל ללמוד מהשנה הקרובה דהיינו תשע"ב ?.
שלום רב. ראשית שיהיה בהצלחה. שנית, שאלות כאלה יש לבדוק בתקנון של בית הספר למשפטים או במזכירות. למיטב זכרוני (ויש לבדוק זאת) רצוי מאוד לא לרדת מ-70 או יותר מ-2 נכשלים. זה עלול למנוע מעבר לשנה הבאה. לגבי הארכת ההתמחות- זה תלוי מה יוחלט. באופן עקרוני, לא שמעתי עדיין שהתקבלה החלטה כלשהי ולכן סביר מאוד להניח שאם כן תתקבל החלטה אחרי שתתחיל השנה הקרובה זה יחול על השנה שאחרי. אבל זו רק הנחה וייתכן שיוחלט אחרת (לא סביר כי פוגע באינטרס ההסתמכות אבל הכל אפשרי). בהצלחה.
אילן | 22:52  30/08/11
תדה רבה.ברצוני לציין את הפורום המדהים הזה אשר עזר לי לדלות מידע על לימודי המשפטים ועל כך תבורכו!!!. שאלתי הנוספת היא : כבוגר המכללה במנהל עסקים רציתי לדעת עד כמה צריכה להיות ההשקעה לדעתך בלימודי המשפטים מעבר לשעורים במכללה , כאשר מעבר ללימודים יש לי היום את מרכיב העבודה.
שלום שוב. המדד הלא רשמי הוא על כל שעת לימוד יש להשקיע כשעתיים בבית- שמתחלקים לאיסוף חומר לקריאה, קריאה וסיכום והכנת עבודות שדורשות לא מעט זמן. בשנה א' תלמד קורסים כבדי משקל כמו חוקתי, עונשין, חוזים ותורת המשפט ובכל קורס יש עבודות או/ו מבחני אמצע לצד המבחן המסכם. כל שבוע (כמעט) תדרשו לקרוא חומרי קריאה בכל קורס, כמובן הכל לצד נוכחות בשיעורים ובתרגולים. למי שעובד וזמנו מצומצם יש להשתדל כבר מההתחלה להגדיר ביומן זמן לקריאת חומרים (לא לוותר על זה - ואם לא הכל אז לפחות בכל קורס את אחד-שניים פסקי הדין שניתנו מאוחר יחסית - כיוון שהם בדר"כ מסכמים או מסתמכים על פס"ד קודמים ישנים יותר. זה לא תמיד כך כי לעיתים יש הלכות חדשות שמשנות פסיקה ישנה). בנוסף רצוי לאתר סטודנט/ית אחד או שניים נוספים שיהוו גיבוי וגם קבוצת סיעור מוחות לפני עבודות. כך אם תיאלץ להיעדר יהיה לך ממי להשלים וכד'. ציוני השנה הראשונה מאוד חשובים למציאת התמחות ויש להבין שיש לעשות וויתורים אם זה לוותר על סופי שבוע כדי ללמוד ולהכין עבודות או בעבודה לנסות לצמצם קצת אם זה אפשרי גם במחיר של ירידה מסוימת במשכורת כיוון שללא ציונים גבוהים מאוד קשה למצוא התמחות שתפתח לך דלתות למשרדים הגדולים באמת. אם תרצה עוד לשאול תוכל לכתוב לי במייל forkosh2@gmail.com. בהצלחה רבה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור