פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שי | 06:34  10/10/11
היי כולם, החלטתי בגיל 25 לצאת לדרך ולהתחיל לעשות משהו שאני באמת רוצה עם החיים שלי, ללמוד, משפטים, הגעתי להחלטה בגיל יחסית מאוחר (סוף ספטמבר 25). מזה שנתיים אני גר בארה"ב ועכשיו הגעתי להחלטה שאני חוזר ולומד מה שאני באמת רוצה הבעיה היא שאת תעודת 12 שנות הלימוד הוצאתי אחרי שהזעתי דם, לא באמת למדתי ולא באמת אהבתי את כל העניין של הלימודים (פרט להסטוריה, עניין אותי מאוד). בגרויות, אין לי, אין לי כלום חוץ מהסטוריה (3 יחידות - אני חושב, אולי 4). איך אני מתחיל ללמוד משפטים כי פתאום זה נראה כאילו החלום של ללמוד משפטים הוא לא בר השגה... אני לא מצליח למצוא מכינות קדם אקדמיות למשפטים באינטרנט, ולא משהו שקשור לנושא - איך אני מתחיל לימודים אקדמיים במשפטים, מה התהליך? אני חייב לעשות בגרויות? יש משהו שבא להחליף את תעודת הבגרות (בנושא של משפטים, אני יודע שיש מכינות שמחליפות אבל אולי לא הבנתי נכון, זה רק להנדסת מחשבים, ביולוגיה וכו' ) איך אני עושה את זה בלי לבזבז זמן ולהתחיל לימודים ב -בסוף 2013. - 2012 הלוואי - אני מאוד רוצה ללמוד באונבריסטה העברית בירושלים.... בבקשה אם מישהו\י יכול לעזור לי, איך אני מתקבל ללמודי משפטים ? ! תודה לכולם.
ליאור פ | 22:25  10/10/11
שלום רב. לפי הנתונים שהצגת, תצטרך לשפר/להשלים בגרויות וגם לעשות פסיכומטרי כדי להתקבל למכללה למשפטים בישראל. יש מכינות קדם אקדמיות במסגרות שונות (אין מכינה ללימודי משפטים אלא כללית יותר לשיפור הבגרויות). בהנחה שתשלים בגרויות ותגיע לממוצע 90 ומעלה ופסיכומטרי בממוצע 620 ומעלה תוכל להתחיל לדבר על להתקבל למכללות למשפטים שדרישות הסף שלהן גבוהות יחסית כמו הבינתחומי והמכללה למנהל. כדי להתקבל לאוניברסיטה תצטרך ממוצע בגרויות מעל 10 ופסיכומטרי מעל 700 - כמה שיותר יותר טוב. תוכל להקליד בגוגל השלמת בגרויות או שיפור בגרויות ותיווכח בכמה מסגרות שונות יש לתחום זה כולל של האוניברסיטאות עצמן. שאלה: למה ללמוד משפטים? מי אמר שזה מקצוע מתאים עבורך? בנוסף, האם שווה להשקיע שנתיים כדי להשלים בגרויות/פסיכומטרי רק כדי לבדוק אם משפטים מתאים לך? יש מסגרות כמו האוניברסיטה הפתוחה שתוכל ללמוד שם שלל קורסים או תארים במכללות שדרישות הסף נמוכות יחסית. אני מציע גם לעשות אבחון מקצועי (למרות שלא תמיד זה מצליח) מבחינת אינדיקציה מה לא מתאים לך. יש לחשוב טוב טוב על כיוונים נוספים. אם בכל זאת משפטים מעניין אותך, אז בוודאי ששווה להשקיע ובדר"כ בגיל קצת יותר מבוגר מגיל התיכון ישנה בשלות לפתע, ופרספקטיבה הרבה יותר רגועה ביחס ללימודים ואני מכיר לא מעט שהתחילו בגיל מאוחר יחסית את הבגרויות ולאחר שנתיים היו תלמידים מן המניין במכללה למנהל והיום הם עובדים כעו"ד (אפילו אחד שלמד איתי). שיהיה בהצלחה רבה!!
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור