פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
טל רוד | 08:44  20/12/11
שלום , אני בתקופה שאני מאוד מבולבל בעת בחירת מקצוע , ומשפטים מעניין אותי , אני חושב על התמחות של תעבורה ורציתי לשאול אותכם עורכי דין כבר עם ניסיון ,אני מאמין שיש כאלה שלמדו בעברית ,ת"א ויש כאלה שלמדו במכללות ,איך אתם התרשמתם אחרי סיום הלימודים ..האם זה באמת משפיע על קבלה לעבודה המוסד לימודים שלמדתם בו? אין לי בעיה להשקיע בפסיכומטרי אבל אם אני יכול ללמוד במכללה ולחסוך לעצמי כאב ראש ושנה של שיפור אז עדיף לי. ועוד דבר ,אני בן אדם עם יכולת שכנוע ,יש לי ביטחון עצמי..ואני אוהב לעזור לאנשים לא מתאים לי כל נושא ההנדסה למינהם ורציתי לשאול האם מה שרשמתי למעלה אלה הם דברים שיכולים לעזור בלהיות עורך דין טוב? והאם יש התמחויות בעריכת דין עם יותר כסף ופחות או שזה תלוי כבר בך ,כמה טוב שתיהיה? אני מעוניין האמת שיהיה לי גישה לחו"ל ללמוד התמחות שאוכל לעבוד למשל בחברות בינלאומיות שרוב העבודה היא בעצם לייצג או להתלוות לחברות שזה עיקר העבודה ,חו"ל ,האם זה קיים? תודה רבה ,ואשמח לעזרתכם!
ליאור פ | 00:26  22/12/11
ראשית קצת בלבלת אותי: אתה רוצה להתמחות בתעבורה או בחברות בינלאומיות ...? בכל מקרה זה ממש לא משהו שצריך ורצוי להחליט בשלב כה מקדמי. ראוי לסיים לפחות את השנתיים הראשונות, "לטעום" מתחומים רבים ואז להחליט, מה שגם שההחלטה יכולה להשתנות. דעתי האישית: לימודי משפטים מפתחים יכולת אנליטית, יכולת יישום של כללים על מקרים שונים, הפרדת העיקר מהטפל ויכולות כתיבה גבוהה. במהלך הלימודים תכונות אלה נרכשות או עוברות שדרוג. יכולת שכנוע וביטחון עצמי הם גם כן דברים חשובים מאוד (ואפשר תמיד ללמוד גם גישור). חו"ל קיים בתנאי שהאנגלית שלך (גם הניסוח של טקסטים באנגלית) היא ברמת שפת אם או קרובה מאוד. ללוות חברות בינ"ל צריך להגיע בשלב הראשון עם אנגלית טובה מאוד. יתרון קיים למי שיודע שפה אחרת (אירופאית בעיקר) כדי לייצג חברות זרות. אני לא חושב שיש הבדל בין מכללה לאוניברסיטה היום למעט משרדים מועטים שעדיין מעדיפים בוגר אוניברסיטה מתוך ראייה אידיאליסטית לגבי לימודי משפטים באוניברסיטה. היום המכללות מכשירות עו"ד מצוינים שלא נופלים בשום פרמטר מעו"ד שלמדו באוניברסיטה. בכל מקרה הייתי מציע לך לעשות סיבוב באוניברסיטאות ובמכללות ולנסות לשוחח עם סטודנטים ולהתרשם בעצמך מהמקום. גם אם תיגש שוב לפסיכומטרי אף אחד לא מבטיח לך שתשפר או שתשפר מספיק ואז מה? תשקיע שנה נוספת בתחום ... יש לחשוב על כך. בהצלחה רבה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור