פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
הדס | 22:50  21/03/12
אילו תכונות נדרשות לעו"ד? מה כוללת העבודה של עו"ד במגזר הציבורי והפרטי? (אשמח אם תוכלו לפרט) האם כל עו"ד במגזר הציבורי מייצג בבית משפט?
שלום רב. מצטער על העיכוב (ככל הנראה, תקלה במערכת לא קלטה את התשובות שלי). יש סוגים רבים ושונים של עבודה בתחום הפרטי. החל מרישום חברות ופטנטים וכלה בייצוג בפני בית המשפט העליון. ברוב המשרדים ישנם מחלקות שונות: נזיקין, מסחרי, פלילי ומנהלי (למשל). לרוב, עו"ד הבכירים הם שמנהלים את עיקרי מהלכי הליטיגציה (חקירות וטיעונים בפני בית המשפט)ושאר עו"ד מסייעים בהכנת התיק לקראת הדיון, הכנת בקשות שונות, טיפול בכתבי בי-דין שונים, תגובות, עבודה שוטפת מול לקוחות, ולעיתים ייצוג בתיקים קטנים או בשלבים מקדמיים. בהחלט ישנם עו"ד שלא מגיעים לעולם לבית המשפט ... בתחום הציבורי שוב יש סוגים שונים של עבודה. ישנם עו"ד פרקטיים לכל דבר שעובדים בפרקליטויות אזרחי/פלילי ומייצגים את המדינה בתיקים שונים ויש עוזרים משפטיים שעובדים עם שופט בבתי משפט. ישנם עו"ד שעובדים בוועדות חקיקה בכנסת וישנם עו"ד שעובדים במשרדים ממשלתיים שונים, שלעולם לא יגיעו לבית המשפט. רבים לא יודעים בשלב מוקדם לאיזה תחום יפנו ובהתמחות לפתע הם מגלים תחום שמרתק אותם או אח"כ לאחר השתלבות במשרד ומתחילים לעבוד במחלקת ליטיגציה ויש כאלה שיעדיפו לעסוק רק בתכנוני מס או נדל"ן שלא מצריכים כמעט הגעה לבית המשפט. לוקח זמן עד שמוצאים נישה בה אפשר למצות את הכישורים הטבעיים (והנרכשים במהלך הלימודים). כמובן שמבחינת שכר יש הבדל אבל על כך בשאלה אחרת. כך או כך המשותף לכולם הם יכולות כגון: יכולת ניסוח והתבטאות טובה בכתב ובע"פ, יכולת ניתוח חומר משפטי והבחנה בין עיקר וטפל ובעיקר הבנה משפטית מעמיקה בתחומים שונים.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור