פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
דניאל | 13:10  22/11/12
אהלן, אני חייל משוחרר שמתעתד ללמוד משפטים ומתלבט קצת לגבי המוסד. יש לי ציון פסיכומטרי מאוד גבוה אך בגרויות יחסית נמוכות ככה שאני לא עומד בתנאי הקבלה ללימודי משפטים באוניברסיטאות. אני טס בעוד כחודש לטיול וחוזר ביוני ככה שהאופציות שעומדות בפני כרגע הן: לימודים באחת הממכללות עם דגש למכללה למנהל (עומד בתנאי הקבלה), מעבר של שנת מכינה באוניברסיטת ת"א או בעברית ("בזבוז" (?) של שנה) או לימודים באנגליה באוניברסיטה בעלת שם בינלאומי, אך עדיין לא מהטופ העולמי\אירופאי. חשוב לציין שככל הנראה אחזור לארץ לאחר התואר. כמו כן שמעתי שמשרדים גדולים לא בדיוק מתלהבים מסטודנטים שלמדו באנגליה. האם יש אמת בדבר? אשמח לשמוע דעות של אנשים שיותר מעורים ממני בקלחת המשפטית בארץ (מה מחפשים משרדים מובילים, ומה יוביל אותי בסופו של דבר לעתיד "ורוד" יותר בתחום) תודה!
מנהל פורום לימודי משפטים | 22:20  22/11/12
שלום רב. אם יש באפשרותך ללמוד בחו"ל, ולקבל הסמכה כעו"ד בחו"ל ולא בארה"ב אלא במדינות הקונטיננט, תוך שליטה גבוהה בשפה "אירופאית" יכול לפתוח עבורך דלתות רבות במשרדים הטובים ביותר, שכן המגמה המאוד ברורה כיום היא ליצור שיתופי פעולה עם משרדים בחו"ל ולהגיע ללקוחות ברמה הבינלאומית. הכרה של דין זר על בוריו מקנה יתרון גדול וזה בהחלט משהו שיכול לתרום לך. בארץ, למרות הרושם שעדיין קיים שישנה עדיפות לבוגרי אוניברסיטה על בוגרי מכללות, בפועל המצב הוא שתמצא בכל מקום בוגר מכללה עובד משרד ליד בוגר אוניברסיטה, ללא כל הבדל או פער. בין המכללות, משרדים יעדיפו סטודנטים מצטיינים ופחות חשובה זהות המכללה. כמובן שישנו הבדל בין תנאי הקבלה של המכללות השונות וייתכן שללמוד במכללה בעלת תנאי סף גבוהים במיוחד כגון המכללה למנהל והבינתחומי יכול לסייע בתחרות מול אחרים, אבל זה לא בהכרח כך וזה תלוי מאוד במשרד אליו אתה שואף להתקבל. אם מדובר במשרד שכבר השתלב בו בוגר מנתניה או שערי משפט או רמת גן או קרית אונו ושאר המכללות, הדבר יסלול את הדרך לעוד בוגרים מאותו מוסד. כך שבפועל פעמים רבות אין כל הבדל אמיתי בין מוסדות לימוד שונים. אם אתה מתלבט אתה יכול להקדיש כמה ימים לביקורים במוסדות הלימוד השונים. שנת מכינה היא לא רעיון פסול כיוון שעדיין אווירת הלימוד באוניברסיטה שונה מזו שברוב המכללות (מבלי להכליל) ועדיין ישנה עדיפות כלשהי למצטייני אוניברסטיה על פני מצטייני מכללה - אבל כל מקום לגופו וכמעט בלתי אפשרי לחזות אם לימודים במוסד X יביאו לך הצלחה Y. בהצלחה רבה
רון | 21:15  21/01/13
השיטה לפיה שתי מכללות נושאות את תנאי הקבלה הגבוהים ביותר אינה נכונה עוד כיום. נקודה.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור