פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום אני מתעניין בלימודי תואר ראשון במשפטים. יש לי תואר ראשון בהנדסת חשמל. ראיתי שיש מסלול לימודים לבעלי תואר אקדמי במכללה למנהל ואני מתלבט כעת אם כדאי לי להשקיע 3.5 שנים של לימודים אינטנסיביים שעלולים לפגוע בקריירה, כאשר איני רואה את עצמי עוסק בעריכת דין בעתיד. זה מאוד מעניין אותי וחשבתי שזה יכול לתרום לקרייירה בעתיד בדומה למנהל עסקים. האם זו תהיה בחירה נבונה להיות בעל תואר במשפטים ללא רישיון לעריכת דין? האם זה לא עלול יותר לפגוע מאשר להועיל? תודה
מנהל פורום לימודי משפטים | 23:38  16/06/14
שלום רב. ראשית מדובר ב-3 שנים בלבד לבעלי תואר אקדמי (בדר"כ). עקרונית אם תחליט על שינוי כיוון, ותהפוך לעו"ד, ייתכן שההשכלה הנוכחית שלך היום תסייע לך אם תבחר לעסוק תחום המשפט והקניין הרוחני למשל בעיקר בהקשר פטנטים וייעוץ משפטי לחברות שעוסקות בתחום התשתית וכיו"ב. אני לא בטוח שהשכלה משפטית רק כהשכלה תקדם אותך בהקשר המקצועי בו אתה מצוי כרגע. ייתכן שישנם מסגרות שונות ואחרות שיתאימו לך הרבה יותר מבחינת הכלים שהם יתנו לך כבעל מקצוע וידע בתחום הנדסת חשמל, בין אם בפן הטכני יותר נניח אלקטרוניקה, מחשבים, הנדסת חומרים וכיו"ב, ובין אם בפן הניהולי ובהקשרים אחרים. מוטב אולי להתייעץ עם גורמי מקצוע בתחומים משיקים לשלך ולראות מה קיים בשוק שיכול להועיל לך. מנהל עסקים זה כיוון אפשרי אבל לכאורה דומה שהוא מספיק לך להתקדם במישורים ניהוליים ולא בהכרח יש צורך גם בתואר במשפטים. ישנה גם אפשרות לשלב לימודי תואר במשפטים ביחד עם מנהל עסקים אבל שוב לדעתי לימודי משפטים לא בהכרח יסייעו לך בפן המקצועי רק כתואר נוסף שמופיע בקו"ח שלך. צריך לחשוב מה הכיוון בשורה התחתונה. האם ברצונך להיות מהנדס? האם ברצונך להיות עו"ד? בתפקיד ניהולי כלשהו? כל כיוון מצריך כיווני מחשבה שונים. כך גם בחשבון שיש כאלו שמתחילים לימודי משפטים לא מתוך כווה מיוחדת להיות עו"ד דגולים או עו"ד בכלל אבל תוך כדי הלימודים הם מוצאים שהם "מתאהבים" במקצוע באופן שהם לא חשבו מלכתחילה. זה קורה לא אחת. מציע על חשיבה לגבי איפה אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים ואז לקדם תוכנית ברורה. כרגע זה עוד טיפה מוקדם מדי. אשמח לשמוע ממך בהמשך ולסייע בחשיבה (שמח לעורר ספקות ... כדי לאתגר את המשך החשיבה).
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור