פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
רונית | 13:01  05/09/14
שלום לכם עונים יקרים פרשתי לחיים חדשים התגרשתי ואני מעוניינת ללמוד משפטים, שאלתי-האם בגיל מעל 50 אני זקוקה לפסיכומטרי תעודת בגרות יש לי והיא לא מזהירה,,,היום מרגישה בשלה ללמודים,,בשלה למחוייבות, מה התנאים והיכן לא אדרש לסכומים גבוהים ללמודים,אני רוצה להוציא תאר כדי לעזור למי שאין להם את הידע -ולמדתי כבר מזמן-שידע זה כוח תודתינתונה מראש למי שיענה
מנהל פורום לימודי משפטים | 13:41  05/09/14
שלום רב. שאלה קצת חתרנית- למה משפטים? תחילה הייתי מציע לבחון עם עצמך מדוע משפטים. מבחינת עניין? האם בגלל שצברת ניסיון כלשהו למשל בהקשר דיני משפחה אז התחום הזה מוצא חן בעינייך? והיו לי סטודנטים במסלול של האקדמאים (במכללה למנהל) שבסביבות גיל 45-50 התחילו ללמוד משפטים מסיבות שונות. חלקם אגב, היום לא עוסק במשפטים אלא נשאר במקצוע הקודם (מנהלי חשבונות, מורים, עיתונאים, אנשי שיווק ומנהלים בדרג בינוני ועוד). במסלול זה ניתן ללמוד את התואר ב-3 שנים. יש עוד מכללות שמציעות מסלולים דומים ושווה לבדוק. לגבי העובדה שאין לך תואר קודם ולא פסיכומטרי אז יש גם לכך פיתרונות כיום. במכללה למנהל מציעים מסלול שכזה ובעוד מקומות ויש לבחון בכל מקום פרטנית. הצעתי היא (בהנחה שלא מדובר על תחילת לימודים בחודש אוקטובר הקרוב כי ברוב המקומות ההרשמה נסגרה) היא להגיע במהלך חודש נובמבר ולבקר במספר מכללות רלוונטיות למשך יום שלם. לסייר בקמפוס, להכנס ל 3-4 שיעורים, לבקר בסיפרייה ולשוחח עם סטודנטים שלומדים וכך לקבל קצת תחושת בטן. אם יש לך משפחה/חברים/מכרים שיש למישהו מהם משרד עו"ד הייתי מבקש להגיע לביקור למספר שעות ולראות את קצב העבודה, על עובדים, איך עובדים ואז באמת להתרשם אם זה משהו שאת יכולה לדמיין את עצמך עושה. יש עוד הרבה תחומים ומסגרות (אוניברסיטה פתוחה, בר אילן) שאפשר ללמוד בזמן קצר יותר, בעלות פחותה יותר ומבחינה כלכלית עתידית אולי יאפשר להם להתפתח יפה. יש גם לזכור שתחום המשפטים מאוד רווי ועוד יהיה רווי (עד שתסיימי את התואר יהיו עוד כ-7,000 עו"ד חדשים בישראל שמצטרפים לכמעט 50,000 שכבר פעילים). מה דעתך? באופן כללי בכל מקום צריך לבדוק מהם התנאים עצמם לאותה שנה רלוונטית. הטלפונים של כל המכללות מפורסמים ובדר"כ אם תכנסי לאתר אינטרנט של מכללה יש אפשרות שאת ממלאה את פרטייך ונציג חוזר אלייך תוך יומיים.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור