פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום, אני מעוניינת בתכנית המשולבת של משפטים ותקשורת במכללה למנהל. השאלה שלי היא האם תואר משולב הוא באמת טוב? האם זה נותן לי איזה שהוא יתרון על אלו שלמדו רק תואר במשפטים או שלהפך? האם מקומות עבודה רואים בעין טובה תארים משולבים? והאם אני יכולה להיות עו"ד כמו כל אחד עם תכנית כזו? אשמח לקבל קצת פרטים. תודה רבה
מנהל פורום לימודי משפטים | 21:48  11/03/15
שלום רב. היום ההמלצה החד משמעית שלי היא לעשות יותר מתואר אחד ולהיות מוכשרת ביותר מתחום אחד. שוק העבודה היום הוא תחרותי ביותר וכדאי לפתוח יותר מאפיק אחד להתקדמות בקריירה. לרוב המשרדים הרציניים אפילו מחפשים בחלק מהמקרים עו"ד שמסוגל להתמודד עם סוגיות כלכליות ולשבת עם נציגי חברות תוך שהוא מבין "על מה הם מדברים". כמובן שאם תבחרי בכיוון הכלכלי יותר, בוודאי שידע משפטי הוא מועיל לסוגיות שונות. החשיבות היא לפעמים אינה דווקא בטווח הקצר אלא בטווח הבינוני. לעיתים כעבור 8, 10, 12 שנה ויותר יש רצון לעשות שינוי או שפתאום נפתחים תפקידים מסוימים שהידע בשני התחומים חשוב. רק צריך להיזהר מאוד שלא להתייחס לתואר הנוסף כסרח עודף אלא להשקיע בו. משרדים לא רואים בעין יפה בוגר משפטים בממוצע 89 נניח שמראה להם שיש לו עוד תואר אבל בממוצע 78. כי זה מחשיד שמדובר בסטודנט שלא מתייחס ברצינות וכד'.איפה בדקת את האפשרות לתואר משולב?
קודם כל תודה רבה על תשובתך. בנוגע לשאלתך, המכללה למנהל בראשון לציון מציעה את האפשרות לתואר משולב במשפטים ותקשורת. מקווה שזה מסלול טוב ושלא יהיו לי הפתעות אחר כך בשוק העבודה.
היי קרן, הפורום הזה הוא למעשה שיטת שיווק ללימודי במכללה למנהל. בהנחה שההודעה שלך אותנטית ולא פרסומת. לגבי שוק העבודה הנה מה שרשמתי בהודעה אחרת וזה רק על קצה המזלג. אני קורא את השאלות פה וזה פשוט מקומם. צריך להיות ממש טיפש כדי לא להבין שזה פרסומת סמוייה ענקית למכללה למנהל. מה שיותר עצוב שחלק מהשאלות פה אותנטיות ואנשים פה מקבלים תשובות חסרות כל בסיס ממנהל הפורום כמו שלימודים במכללה למנהל היא ברמה של העברית. או שסיכויי ההשתלבות בשוק במשרדים המסחריים הגדולים הוא כמו במכללה למנהל. אני למדתי משפטים בעברית ויש לי מלא חברים מהמכללה למנהל. לצערי רק מעטים שבמעטים מהם הצליחו לסגור התמחות בtop10 (חלקם סגרו במשרדים אבל קטנים ואם את רוצה להתלשב במשרדים גדולים כמו הרצוג, גורניצקי, עמית פולק מטלון, גרוס וכו זה קריטי ביותר). אינדיקציה לכך למשל היא שבעברית כל המשרדים הגדולים באים לראיין אצלינו בפקולטה ומשלמם על הזכות הזאת עשרות אלפי כספים. לדעתי לא ירחק היום שתלמיד שקיבל החלטה על בסיס הפרסומות הסמויות של המנהל פה יתבע אותו. יש פה חוסר תום לב רציני וזה עצוב שאת אחת ההחלטות הכי חשובות בחיים יקבלו אנשים על בסיס גורמים אינטרסנטיים. לא באתי פה להשתחצן אלא לפרוש את התמונה המלאה. וחיפוש קצר בגוגל ובפורומים אמיתיים (כמו תפוז) ולא כאלה שמבקשים למכור לכם משהו יעלה את אותה מסקנה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור