פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אמיר | 01:44  05/07/15
היי, אני מעוניין להתחיל ללמוד בשנה הקרובה לימודי משפטים. אני מתגורר ברעננה והבגרות שלי דיי טובה בסביבות ה103 אך איני מעוניין לעשות פסיכומטרי. כרגע אני מתלבט בין 3 מוסדות: המכללה למנהל / המרכז האקדמי למשפט ועסקים/ שערי משפט. אני קורא כל כך הרבה בפורומים ומתגובות של אנשים שכדאי ללמוד במכללה למנהל . השאלה אם זה אותו תואר כדאי להתאמץ לנסוע למכללה שרחוקה מהבית שלי והדרך מלווה בפקקים (כל הכבישים מאזור השרון לאזור ראשון לציון כבישים בעיתיים ופקוקים) או ללמוד במוסד שקרוב אליי לבית יותר נוח אבל פחות "נחשב" כמו שערי משפט או המרכז האקדמי למשפט ועסקים. על המרכז האקדמי לא שמעתי הרבה אבל בדקתי שהנתונים של מעבר לשכת עורכי הדין נמוכים מאוד אך שם יש אופציה לשלב שני תארים , משפטים ומנהל עסקים . השאלה אם כדאי ללמוד שני תארים מצד אחד, בגלל שהשוק מוצף ברגע שיש לך עוד ידע בתחומים אחרים זה מצוין ומצד שני כשאתה לומד במקביל שני תארים יש סיכוי שלא תפציץ ותהיה מצטיין בגלל העומס והלחץ. האם אפשר בתואר משלוב בכלל ללמוד ולעבוד? אשמח לעזרה ... תודה רבה
מנהל פורום לימודי משפטים | 00:17  07/07/15
שלום רב. אני לא בטוח שניתן להתקבל למכללה למנהל ללא פסיכומטרי. האם היית שם בפגישת ייעוץ ונאמר לך שכך הדבר? גם ללא פסיכומטרי? ועוד נקודה. המכללה הבינתחומית נפקדת מרשימת המכללות שציינת? מדוע? היא די קרובה אליך. בגדול יש חשיבות רבה לא רק למקום עצמו אלא לסטודנט ואיזה סוג סטודנט הוא בחר להיות. כל המקומות שציינת הם מקומות ידועים שבוגריהם השתלבו בכל מקום אפשרי. זה נכון שמקומות כמו המכללה למנהל או הבניתחומי הם בעלי רף קבלה גבוה יותר ובעיני חלק מהמעסיקים לעתיד זה חשוב, אבל זה לא מעיד בהכרח איזה מן עו"ד תהיה. ככל שתשקיע יותר בלימודים, תצטרף לקליניקות שכל מוסד מפעיל ועוד, תצבור עוד ניסיון, עוד יכולות ותשפר את החשיבה המשפטית שלך. הייתי מציע לך לקבוע בכל מוסד שנראה לך פגישת היכרות. זה הזמן. אתה הולך לקבל החלטה חשובה וכדאי להשקיע בה. מה פירוש? לא לדבר רק עם הנציגה של המכללה אלא להסתובב קצת, לדבר עם סטודנטים בקפיטריה, בספריה, ובמסדרונות. להיכנס לשניים או שלושה שיעורים של שנה א' ולקבל תחושת בטן אישית על המקום. אח"כ לפי הדרישות תבצע התאמות. עניין של קרבה למקום לימודים הוא חשוב אבל לא דרמטי. יש לי לא מעט סטודנטים שלומדים במכללה למנהל אבל גרים בת"א ואפילו בירושלים. לגבי שילוב תארים. בעיקרון זה נכון לעשות אבל לא לכולם זה מתאים ולעיתים אחד בא על חשבון השני. אפשר להצליח בתואר משולב ויש כאלו שמתחילים בשילוב אבל אחרי סמסטר מבינים שזה לא בשבילם ויורדים מהעניין. זה אפשרי לנסות ולסגת מהעניין. בהצלחה רבה
שרית | 16:53  17/07/15
נמאס כבר מתהשאלות הפיקטיביות האלה על "המכללה למנהל"; "כולם אומרים ללמוד במכללה למנהל". כל יומיים אותה שאלה, בנוסח דומה. מישהו קונה את זה? תת רמה!
אלירן | 17:13  27/10/15
שרית, אני קורא את השאלות פה וזה פשוט מקומם. צריך להיות ממש טיפש כדי לא להבין שזה פרסומת סמוייה ענקית למכללה למנהל. מה שיותר עצוב שחלק מהשאלות ה אותנטיות ואנשים פה מקבלים תשובות חסרות ממנהל הפורום חסרות כל בסיס כמו שלימודים במכללה למנהל היא ברמה של העברית. אני למדתי משפטים בעברית ויש לי מלא חברים מהמכללה למנהל. לצערי רק מעטים מהם הצליחו לסגור התמחות בtop10 בעוד שבעברית כל המשרדים הגדולים באים לראיין אצלינו בפקולטה ומשלמם על הזכות הזת המון כסף. לדעתי לא ירחק היום שתלמיד שקיבל החלטה על בסיס הפרסומות הסמויות של המנהל פה יתבע אותו. יש פה חוסר תום לב רציני וזה עצוב שאת אחת ההחלטות הכי חשובות בחיים יקבלו אנשים על בסיס גורמים אינטרסנטיים.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור