פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
זוהר | 18:05  27/07/15
היי, אני קוראת בהרבה מקומות על אנשים שרוצים ללמוד במכללה ששואפים גבוהה ואומרים כי הם כל-יכול וברור להם שיהיו מצטיינים. ככל הנראה שאנשים כאלו ימצאו עבודה בקלות בשוק העבודה, אך מה עם כאלו שציונם יהיה בסיסי? להם יש סיכוי בשוק העבודה? במיוחד בהתמחות מסחרי/נדל"ן/פלילי . תודה רבה.
מנהל פורום לימודי משפטים | 22:43  27/07/15
שלום רב. לא הבנתי כל כך את הפנייה. מה זה ציון בסיסי? כל שנה למעלה מ-2,000 עורכי דין מקבלים הסמכה. ומצטרפים לעוד 40,000 עו"ד (לערך כמובן) שפעילים. האם כל עורכי הדין מוצאים עבודה? לא. האם כל עו"ד שמסיים בהצטיינות מוצא עבודה? ממש לא! האם עו"ד שסיים בהצטיינות יתרה מכללה נחשבת והתקבל למשרד טוב עלול למצוא עצמו מפוטר כעבור חודשיים? בהחלט כן! האם כל עו"ד שמסיים את לימודיו פונה לעריכת דין? ממש לא. גם לא המצטיינים ביותר. בסופו של דבר יש הרבה פרמטרים שמשפיעים על ההצלחה. איזה מן סטודנט מדובר? משקיען? אחד שלוקח על עצמו פרויקטים מגוונים, מנסה להתקבל לתוכניות שונות, כתבי עת, טרום התמחות? האם יש בו משהו מעבר ליכולת לענות על מבחנים בצורה טובה וללמוד בעל פה פסקי דין או את מחברת הבחינה? הציונים הם לא חזות הכל. זה נכון כעיקרון שאם תסיימי את התואר בציון נמוך מ-80 את עלולה להתקל בקשיים גדולים יותר באופן משמעותי מבעל ציונים מאוד גבוהים אבל גם בעלי ממוצע שמתחת ל-80 מוצאים את עצמם. תלוי איזה דימוי הם יוצרים לעצמם, מהם היכולות שהם רכשו, האמינות שהם מקרינים, היכולת לקחת על עצמם פרויקטים שדורשים השקעה, מוכנות ה"לחימה" וחוכמת המשא ומתן ודרך הפשרה שיש בהם ועוד. יש הרבה מאוד משרדים שבודקים מעבר לציונים את האדם שעומד מולם ואת יכולותיו לנהל תיק מול לקוחות. לפעמים גם תחומי העניין משתנים ויוכל להיות שאולי בקורסים מסויימים תוציא ציון "בסיסי" אבל ייתכן מאוד שתבנה "אשכול" של קורסים בתחום מסויים ובהם תוציא ציונים ספציפיים טובים מאוד, נגיד פלילי או מקרקעין כולל סמינריון מצטיין בתחום וכד', ואז תגיע מכוונן ברמה גבוהה בתחום הרלוונטי. אין תשובה חד משמעית אבל אם התחום מעניין אותך ונראה לך שתוכלי להצליח אין סיבה לא לנסות. והיו כבר מקרים שאנשים עזבו אחרי שנה ראשונה או אחרי סמסטר. זה לא אומר כלום. לפעמים לוקח קצת זמן עד שמצליחים למצוא את הכיוון המדויק. בהצלחה רבה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור