פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
בוקר טוב, אני מעוניינת להתחיל את התואר הראשון השני שלי כבר השבוע. ככל הנראה לא אעסוק בתחום אך התואר יקדם אותי בצורה משמעותית בקריירה. אני מתלבטת בין שערי משפט, הקריה האקדמית אונו, פרס והמרכז האקדמי בר"ג. אודה לקבלת המלצות בהתחשב בעובדה שאני מכוונת ללימודי ערב בלבד וללא מטרה מובחנת ומוצהרת לעסוק בעריכת דין.
לשחר בהקשר למכללות : אם כבר להמליץ אז כך : שערי משפט מקום קטן למרות שהמכללה קיימת יותר מ 10 שנים , שמעתי רבות עליה בפן האישי והיחס מקום קטן ואינטימי , התחשבות בסטודנטים וכו' , הקרייה האקדמית אונו - מקום טוב , סגל מרצים מכובד , רוב החברים שלי למדו שם משפטים לאחר שסיימנו שירות צבאי, אם השאלה נוגעת לנוחות וכו' ולא לקריירה משפטית אז בהחלט ממליצה על שערי משפט הייתי שם והתרשמתי לטובה , האקדמי ברמת גן יותר מסחרי עדיין המכללה גם וותיקה , פה המרכיב החשוב הינו מה המטרה ,כל המכללות טובות אבל יש לקחת זמינות של מערכת שעות, קרבה גאוגרפית, הכי חשוב להגיע להתרשם לאחר ביקור בשלושת המוסדות - מרכז ברמת גן מנסים למכור לא אהבתי את הגישה , התחברתי מאוד לאג'נדה של שערי משפט , ואהבתי את סגל המרצים בקרייה אקדמית יש במוסד הזה משהוא מאוד מסביר פנים ונעים . שיהיה בהצלחה ומקווה שעזרתי בקשר לשערי משפט הייתי שם בדיוק אתמול והמערכת בנויה כל - יום ה' משעה 14-00 ויום שישי , כאשר בקיץ מתווסף עוד סמסטר קצר של 10 מפגשים
מנהל פורום לימודי משפטים | 12:29  26/02/16
שלום רב. לפני שנדבר על מכללות פרטניות וכד' - אני מבקש להבין למה דווקא תואר ראשון במשפטים, כאשר מדובר בתואר ראשון נוסף? מה הבהילות להתחיל דווקא השבוע (תחילת סמסטר ב')? מנסיוני כמי שעבר אלפי סטודנטים ב-12 השנים האחרונות ולימד במספר מוסדות לימוד, מסתבר שישנה תופעה של אנשים שרצים ללמוד תואר במשפטים ואחרי תקופה קצרה אפילו סמסטר אחד לא באמת מבינים מה הם עושים במסגרת תואר ראשון במשפטים. אם תרצי, אפשר קצת לשוחח על השיקולים שלך להיכנס למסגרת של שלוש שנים בעלות של למעלה מ-100,000 כולל נסיעות ואינסוף תשלומים נוספים וזמן עצום שיש להשקיע בהכנת עבודות, התכוננות לבחנים, קריאת מאות פס"ד ומאמרים בכל סמסטר ועוד. במיוחד אם את לא רוצה להיות עורכת דין. בכל מקרה באופן כללי, לדעתי במיוחד על רקע מה שציינת שאם את לא מתכוונת לעסוק בעריכת דין אין כל הבדל משמעותי שבגללו יש להעדיף מוסד אקדמאי זה או אחר. כאן יש שיקולים נוספים כמו קרבה לבית שלך, גמישות מבחינת אפשרות לבנות מסלול שמתאים לך (לפעמים כדאי לפרוס את התואר על פני 4 שנים או 3.5 (עוד סמסטר) כדי לא להקשות מדי על עצמך. אין ספק שזו השכלה מבורכת אבל היא מאוד תובענית. משום מה לא הזכרת עוד מכללות שקיימות בשוק. בכל מקרה אני לשירותך אם תרצי קצת לחשוב לעומק למה ללמוד משפטים כתואר ראשון נוסף. בהצלחה. אגב, מצטרף להמלצה לנסוע למכללות ולהתרשם בעצמך מהמקום.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור