פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום רב, אני מתעניינת בלימודי משפטים וכרגע בשלב גישושים אחר מקום ראוי ורלוונטי. אציין מעט פרטים על עצמי שמאוד רלוונטיים להחלטתי: אני בת 31, בעלת תואר ראשון בתקשורת. אני נשואה ואם לארבעה ילדים, מתגוררת באזור הדרום (ליד אשדוד). עד היום לא עסקתי בתחום שבו למדתי אלא עברתי בין עבודות בעיקר בתחומי החינוך. כעת, משסיימתי את שלב ההריונות בחיי אני מרגישה שהגיע זמני לפתח קריירה והייתי רוצה לעשות זאת בתחום המשפטים. לימודי ערב יהיו מאוד יעילים מכיוון שכך אוכל גם לעבוד במקביל. עם זאת, היכולת הכלכלית מוגבלת ולכן מכללות עם שכ"ל גבוה פחות מתאימות לי. מרגישה מעט מבולבלת בתוך בליל המכללות / אוניברסיטאות שקיימות בשוק, וכן, לגבי העדפה של מכללה אחת על אחרת או באופן כללי העדפה של מכללה / אונ'. אשמח לקבל מעט הכוונה או ייעוץ ממנהל הפורום ומגולשים אחרים מה המסלול הנכון ביותר? כמו כן, האם ידוע איפה ואם קיים מסלול מקוצר לבעלי תואר ראשון?
מנהל פורום לימודי משפטים | 23:09  12/03/16
שלום רב. השאלה המקדמית היא מדוע הבחירה היא דווקא לימודי משפטים ? את נכנסת לשוק רווי עורכי דין, ללימודי משפטים ארוכים (וגם לבעלי תואר אקדמאי מדובר בלימודים ל-3 שנים), ועוד שנה וחצי התמחות. עם ארבעה ילדים קטנים זה מסע מפרך, עם המון הקרבה, וגם אחר כך התנאים של עו"ד מתחיל בשוק הם הרבה השקעה, מעט בית ותנאי תעסוקה לא גבוהים במיוחד. אני בכוונה מקשה עליך כי את חייבת להבין במה זה כרוך. היו לי סטודנטים די דומים לך בתנאים הכלליים שציינת שפשוט הרימו ידיים באמצע התואר. ממש קריסה. זה חבל מאוד לראות דברים כאלו אחרי כל ההשקעה. אבל מצד שני זה כמובן אפשרי ו-big time. אם תצליחי להיות יעילה בלימודים ותהיה לך עזרה עם הבית (וצריך להיערך לכך מראש, במיוחד בתקופות מבחנים!!), תמצאי כמה סטודנטים נחמדים ותיצרי קבוצת לימוד ועזרה הדדית ברמת ארגון החומר, למידה משותפת וכד' - ותתני את עצמך ב-115% (לפחות), אפשר להצליח מאוד וליהנות מהדרך, לרכוש השכלה מאוד מעניינת ומאתגרת ולרכוש מקצוע לחיים. בסוף הדרך תהיי עורכת דין ובשוק של היום ושל העתיד הקרוב עולה ומתפתחת האפשרות לעיסוק מגוון בתחומים רבים גם מהבית או במסגרות שאת תעצבי. לכן, זה כיוון שיכול לקדם אותך מאוד מקצועית וגם לפתוח לך אפיקים נוספים. לימודי משפטים במכללה עולים קרוב ל-100,000 ש"ח + עלויות נלוות של הכנסה פחותה, נסיעות ואש"ל, הוצאות על הדפסות וצילומים (לא מעט) ועוד. אם תוכלי להיכנס לאוניברסיטה או לימודים בשכ"ל של אוניברסיטה - הייתי ממליץ על כך מאוד כי בסופו של דבר אין באמת הבדל דרמטי בין המכללות ועובדה שמכל מכללה יש היום בוגרים שהשתלבו במשרות הכי נחשבות. רצוי לשאוף למכללות שיש להן תנאי קבלה גבוהים כי זה מאותת להרבה מעסיקים על פוטנציאל גבוה יותר (למרות שזה לא בהכרח כך ולא בכל מקום). מציע לנסוע לכמה מכללות. במקרה שלך מאשדוד האופציות הראשוניות הן המכללה למנהל וספיר. המלצה: לא להרחיק יותר מדי מהבית. במיוחד עם 4 ילדים. בתקופות בחינות לא תאלצי לקום בחמש בבוקר כדי להגיע בזמן לבחינה בשעה 08:30 ואם קורה משהו במשך היום הגעה לבית יותר קלה. מסלול ערב הוא בהחלט רצוי במקרה שלך אבל קחי בחשבון שאלו לימודים שמסתיימים לעיתים מאוחר וגם פה עדיף נסיעה כמה שיותר קצרה. לדעתי אבל, אם תתקבלי לבר אילן או לאוניברסיטת ת"א - זה היה שווה את הטרחה והמרחק. אין בכלל ספק. בגדול מכללות מתאימות יותר לאנשים עובדים או בעלי משפחה (או גם וגם...) כי אלו מסלולים שבנוים בצורה טובה יותר מבחינת רצף היום. קשה לומר שמכללה A עדיפה על מכללה B. לפי איזה פרמטרים. ולהרבה מעסיקים זה ממש כבר לא משנה כי הם כבר מעסיקים עורכי דין ממכללות. בסופו של דבר יש חשיבות לאיזה סטודנטית בחרת להיות ועד כמה השקעת, התמדת, קראת חומרים והתמודדת עמם (ולא עם סיכומי סיכומים וסיכומי פס"ד שמישהו הכין), השתתפת בשיעורים ובפרויקטים אקדמאים מתקדמים וכד'. זה מה שמעסיקים מחפשים. לראות לפניהם משפטן בעל יכולות חשיבה וכתיבה, התמודדות עם לחצים, מחשבה עצמאית ובגרות וכמה שיותר. שיהיה בהצלחה רבה. אם יש עוד מחשבות שתרצי לשתף - אשמח.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור