פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אלי | 10:04  06/08/16
שלום רב. אני חייל משוחרר והתחלתי לחשוב מה ללמוד..לימודי הנדסה לא ממש מתאימים לי בגלל הקושי. והבנתי שיש לי שני אופציות שמעניינות אותי.1 הנדסאי ביניין. 2 מישפטים עכשיו אני מתלבט מה ללמוד. הנדסאי ביניין זה מיקצוע יחסית שתמיד יהיה לי עבודה..אבל זה לא תואר וזה לא פותח עוד דלתות חוץ מהדבר הספציפי הזה שקשור לביניין. לעומת זאת יש לי אופציה להתחיל ללמוד משפטים במכללה שזה המון כסף..ואני לא יודע אם יהיה עורך דין טוב בשביל להצליח להתגבר על השוק המוצף..אני יודע שזה מאוד יעניין אותי הלימודים הללו..הרבה אנשים אומרים שמתאים לי להיות חבר כנסת או משו בפוליטיקה. השאלה היא האם כדאי לי ללכת על לימודי משפטים על פני הנדסאי ביניין גם משום שזה תואר ראשון ותמיד אוכל להמשיך לתואר שני על גבי זה. בניגוד להנדסאי ביניין זה לא תואר..והאם באמת משפטים זה תואר יוקרתי שיפתח לי דלתות? והאם תואר שני באוניברסיטה יעזור לי יותר להצליח בשוק?
מנהל פורום לימודי משפטים | 22:18  14/08/16
שלום רב. קודם כל הייתי שמח להבין למה יש בפניך רק 2 אופציות: או בניין או משפטים? האם אין עוד תחומים שמעניינים אותך? הנדסאי בניין הוא אכן תחום צר יחסית אבל הוא מושך אותך לא הייתי פוסל אותו. בגיל 21-22 אין שום סיבה לא להתחיל לימודים במשהו שבאמת מושך אותך. תנסה שנה תראה אם זה מדבר אליך. תמיד אפשר להפסיק ולעבור לתחום אחר כמו משפטים. בתחום של מגזר ציבורי וכד' הייתי מנסה לבדוק גם במשרד החוץ יש שם מסלולים מיוחדים לצוערים ואולי כיוונים של תקשורת ציבורית, מנהל ציבורי וכד'. תמיד יחכו לך המכללות של משפטים בעוד שנה או שנתיים ואין מה למהר דווקא לשם כי זה תחום פופולארי שמושך הרבה. זכור שמדובר בלימודים של 3.5 שנים ועוד 1.5 שנה התמחות. לדעתי לא הייתי ממהר למשפטים. מציע לך בכל מקרה לקבוע פגישת ייעוץ באחת המכללות הקרובות אליך, כדי לשמוע על הלימודים ואם יש תכניות שיכולות להתאים גם לך. למשל אתה יכול לעסוק בהיבטים משפטים של בנייה (תכנון ובניה). שווה לשקול הצעה כזו: תבנה מסלול שיכלול גם לימודי הנדסאי בניין וכשתסיים תלך למשפטים במחשבה למנף את הידע בבניין לכיוון משפטי (למשל ליווי פרויקטי בנייה, תמ"א 38 וכד'). זו כמובן הצעה אפשרית אבל תנסה לחשוב מה חסר היום בשוק ואיזה ערך מוסף אתה יכול להביא איתך. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור