פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
היי, הסיפור שלי מעט מורכב, אז אשתדל להיות ברור ככל שניתן. כרגע אני נמצא בצבא, בן 22, ועומד להשתחרר בקרוב. מעוניין ללמוד משפטים ותואר נוסף(תואר נלווה למשפטים). כרגע הסטטוס שלי מבחינת מקומות בהם אוכל ללמוד הינם מוגבלים מאוד משום שכלל לא למדתי לימודי ליב״ה ברמה גבוהה ואפי׳ בגרות מלאה אין לי(למדתי בישיבה חרדית בה לא למדו ליב״ה ובגרות, ומיד התגייסתי). מה שכן, למדתי מספר חודשים במכינה קדם אקדמית-קריית אונו ולשם יש לי דלת פתוחה ללימודי תואר ראשון ללא צורך בהשלמה/מכינה נוספת. מבירור שעשיתי באונברסיטאות ומכללות שונות(ת״א, בר-אילן, הבינתחומי, והמכללה למנהל) דורשים ממני לעשות מכינה שאורכה כ-10 חודשים ולאחר מכן-פסיכומטרי, כך שרק כדי להתקבל ללמוד אצלם יש צורך בלימודים של שנה שלמה. שאלתי: האם נראה לך שיש צורך באמת לעשות את הדרך הארוכה יותר בכדי להוציא תואר ראשון נחשב יותר במשפטים, או שאולי עדיף כבר ללכת על הדרך הקצאה והנוחה יותר וללמוד בקרייה האקדמית, ובעוד שנה ספייר שיש לי אלמד את התואר הנלווה? עד כמה משפיע ומשמעותי תואר מאוניברסיטה?
מנהל פורום לימודי משפטים | 21:13  26/10/16
שלום רב. כעיקרון רצוי להגיע ללימודי משפטים עם השכלה רחבה יחסית עד כמה שניתן. אם לא על ידי בגרויות אז בהחלט השכלה נלוות חשובה. העניין הוא שגם אם תשב עכשיו על פסיכומטרי ובגרויות כלל לא בטוח שתגיע בסוף לרף של האוניברסיטאות בלאוו הכי. אז תאלץ להשקיע שנה נוספת (שנייה במספר) כדי לשפר את הפסיכומטרי וכד' וזה לא פשוט. מצד שני, בהנחה שאתה מדבר על המסלול החרדי בקריית אונו יכול להיות קצת קשה למצוא התמחות (מהיכרות אישית עם מספר בוגרים) אבל זה לא בשמים היא. בסוף מוצאים. יש גם חשיבות רבה גם לאיזה סטודנט אתה ולא איפה למדת. עד כמה השקעת מעבר, האם השתתפת בקליניקות מיוחדות, היית עוזר מחקר וכד'. זה מאוד יכול לתרום. לא להיות רק פאסיבי אלא לפעול בצורה אקטיבית ולשפר את היכולות והמיומנויות כל העת. זו ההזדמנות. לדעתי האישית הכף נוטה יותר להתחיל ללמוד עכשיו. אתה נשמע כבר שאתה בכיוון לכך ורצוי להכות בברזל בעודו חם. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור