פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
היי לכולם אני בן 25 מבאר שבע אשר מגיע מתחום הניהול (מסעדות\בתי קפה) חשוב לי להתחיל ללמוד השנה 1)לא יודע אם ללמוד הנדסאי או מהנדס מכונות או בניין. בניין מושך אותי אותי יותר אבל הבנתי שהשוק בדרום זקוק יותר למכונות. אני מודאג מאורך הלימודים כמהנדס בסמי שמעון (4 שנים+ שנה מכינה כי יש לי 3 יח"ל מתמטיקה ו3 אנגלית ממוצע בגרות 72) אני לא מעוניין לעשות פסיכומטרי. לעומת הנדסאי במכללה הטכנולוגית שנתיים ללא מכינה 2) מה ההבדל בין מהנדס להנדסאי? וברמת שוק העבודה והביקוש בדרום, $השכר$ ואופי העבודה ובטחון כלכלי עתידי בפרט. 3) האם המכללה הטכנולוגית "נחשבת" מבטיחה בשוק הפתוח או שכדאי לי להמשיך לחפש(מעוניין ללמוד רק באיזור הדרום קרוב לבית) 4) מה לומד הנדסאי מכונות לעשות במידה ואני מעוניין להיכס לאחד המפעלים בדרום כמו קמ"ג, אינטל, ים המלח, רותם דשנים, ברו"ם, טבע וכו והאם תעודת הנדסאי מספיקה כתנאי קבלה למפעלים אלו. 5) האם יש מקומות נוספים שאפשר להיכנס אליהם מלבד מפעלים 6) האם יש פערי שכר גדולים בין הנדסאי למהנדס? ונתנו לי להבין שתמיד יחפשו יותר הנדסאים כי הם כאילו העובדים כאשר מהנדס שהוא בעצם המנהל יצטרכו רק 1 לכל מחלקה האם זה נכון? ... תודה מראש..
היי אופיר ההבדל בין מהנדס להנדסאי הינו בכך- שלימודי הנדסאי יקנו לך בסיום הלימודים תעודת דיפלומה- לימודים של שנתיים. לעומת זאת לימודי מהנדס אלו לימודים של 4 שנים, לימודים מעמיקים יותר שבסיומם תקבל תואר ראשון ולרוב תירשם בפינקס המהנדסים כמהנדס. מבחינת שכר, כמהנדס השכר שלך יהיה גבוה יותר ותחומי האחריות ואפשרויות הקידום יהיו רבות וגבוהות יותר. בגדול כמהנדס תהיה אחראי בין היתר על הנדסאים. תעודת מהנדס תפתח לך יותר אפשרויות תעסוקה. מה גם שמנסיוני במכללה בסופו של דבר הנדסאים מגיעים להשלים את לימודיהם ללימודי מהנדס. אני ממליצה לך לפנות למוסדות הלימוד בהם התעניינת ולדבר עם בוגרים- גם הנדסאים וגם מהנדסים. תבדוק איתם מה הם עושים היום, איך התרשמו מהלימודים וכד'. אולי זה יעזור לך לקבל החלטה מה ללמוד בהצלחה רבה רלי
סגור