פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
חן אלישר | 11:39  30/08/11
היי, אני מתלבטת בין הנדסה ביו רפואית וביוטכנולוגיה ומזון. אם מישהו מכיר ויכול לתת לי פרטים יותר על ביו רפואית/ביוטכונלגיה, מה כדאי?.ובמה יש יותר אפשריות תעסוקה אח"כ..?
נורית | 18:31  25/09/11
חן שלום, קצת רקע על הנדסה ביו-רפואית וביוטכנולוגיה.. הנדסה ביו-רפואית היא תחום הנדסי שמטרתו לספק פתרונות הנדסיים לבעיות רפואיות, לתכנן ולפתח מכשור רפואי ולחקור בעיות מתחומי מדעי החיים והרפואה. זהו מקצוע המשלב כמה תחומים - הנדסה, מדעים מדויקים, רפואה, פיזיולוגיה ומדעי החיים - ועוסק בפיתוח כלים הנדסיים, שיטות אנליטיות ומודלים פיזיולוגיים למטרות אבחון, טיפול, תמיכה בחיים והבנת תהליכים הקשורים לגוף החי, תוך ניצולם של אלה לפתרון בעיות רפואיות וביולוגיות. לעומת זאת, ביוטכנולוגיה עוסק בעיקר בביולוגיה, כימיה וטכנולוגיה ובמערכת הגומלין בין התחומים הללו. בתחום הביוטכנולוגיה מתנהל מחקר ופיתוח יישומי השואף לפתח מערכות ותהליכים שיאפשרו ניצול של תהליכי החיים במערכות ביולוגיות (תאים או רקמות של צמחים, בעלי חיים, או מיקרואורגניזמים) לצורך ייצור מוצרים בתחומי התעשייה, הרפואה והחקלאות, לרווחת האדם. בנוגע לשאלה של מה כדאי זה כבר תלוי בך ולמה את יותר מתחברת. אם את מתחברת לכל הנושא ההנדסי, גוף האדם ומכשור רפואי הייתי ממליצה ללכת לתחום ההנדסה הביו-רפואית. במידה ואת מתעניינת בתהליכים ביולוגיים, כימיה וכו' הייתי ממליצה על תחום הביוטכנולוגיה. אני יכולה להמליץ לך על תחום ההנדסה הביו-רפואית מאחר ויש לי נסיון בנושא. אני סיימתי השנה את לימודי ההנדסה הרפואית במכללת אפקה. אני רוצה לומר לך שמדובר על תחום מרתק ומעניין ושניתן להתפתח בו בהמון כיוונים בגלל שהתחום כל כך מגוון ורחב. אני יוצאת מהתואר הזה מרוצה מאוד הן מהתכנים שלמדתי והן מהמקום שבו למדתי. מדובר על מכללה איכותית וברמה גבוהה, יש סגל איכותי שמלווה לאורך כל הדרך ורמה גבוהה של הוראה ולימוד. במידה ותרצי לשמוע יותר, תכתבי בפורום ואשמח להשיב לך.. בהצלחה!
סגור