פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
שלום. אני בן 27 אוטוטו . חוזר/יוצא בשאלה עם רקע השכלתי של המגזר החרדי.ז"א שבגרות ופסיכומטרי אין לי( רמה לימודית של כיתה ח בערך) . התחלתי ללמוד הנדסת תעשייה וניהול בפתוחה ונוכחתי לדעת ש: 1) אני חייב להשלים פער בידע כדי להמשיך את לימודיי ( מתמטיקה...). 2) אני מעדיף ללמוד במסגרת יותר מסודרת ותוחמת/ותומכת כמו מכללה או אוניברסיטה ולא ללמוד לבד את רוב החומר . 3) לא סגור על זה שאני רוצה הנדסת תעשייה וניהול אני פוזל כרגע להנדסת חשמל /מכונות /מחשבים גם בזה אני דיי מתלבט . מכיוון שאני יחסית כבר זקן ואין לי בגרות ופסיכומטרי אז אלו שלושת המסלולים שאני יכול לעשות ברמה הפרקטית: מסלול א : מכינה להנדסה באוניברסיטה העברית( עם מלגה של עלות הלימודים ) ואז תואר באוניברסיטה העברית במידה והכל ילך חלק ... היתרון: תואר אוניברסיטאי במסלול של 5 שנים ( שנה מכינה ו-4 תואר) החיסרון : אני כרגע גר במרכז וזה אמור להצריך מימני לעבור לירושלים וללמוד לפחות 5 פעמים בשבוע מבוקר עד הצהריים . מה שאמור להפריע לי לעבוד כדי להתקיים/לממן הלימודים ( עבודה זה דבר שאני לא יכול לוותר עליו כסף אין וגם לא תמיכה.. ) . מסלול ב: מכינה להנדסה במכללת אפקה ותואר גם . היתרון: מסלול בן 5 שנים קרוב לבית ,לימודי ערב כך שניתן לשלב עבודה , החיסרון: תואר של מכללה מסלול ג: אופציה 1: להשלים בגרויות שנתיים ואז עוד תואר 4 שנים בכל מקום שארצה/אתקבל אופציה 2: להשלים 7 יחידות בגרות ופסיכומטרי ואז לעשות מכינה להנדסה בכל מיני מקומות ואז תואר 4 שנים באוניברסיטה כלשהי היתרון: חוסר התחייבות למסלול מסוים או למוסד מסוים החיסרון: מסלול בן שש שנים והגיל לוחץ לי . אני דיי סגור שאני רוצה ללמוד את אחד מתחומי ההנדסות הנ"ל . אני לא חושש מרמת הלימודים כי בפתוחה הסתדרתי ללא רקע מקדים כך שכנראה יש לי גישה לדברים.. אני חושש ממרחק גאוגרפי . ממשך המסלול והעלויות . ושאלת השאלות האם שווה לעקור את המגורים לעיר אחרת ולנסות להתפרנס מעבודה בלחץ באוניברסיטה בירושלים בחמש שנים או מסלול של 6 שנים בהשלמת בגרויות/ מכינה אחרת . או עדיף מכללה נוחה קרובה לבית במסלול של 5 שנים מה המשקל של תואר הנדסה של אוניברסיטה אל מול תואר הנדסה של מכללה האם שווה להתאמץ עד כדי כך כדי ללמוד דווקא באוניברסיטה ? האם כשמחפשים עבודה אחרי זה זה כל כך משמעותי ? ( שמעתי שזה משנה רק לג'וב הראשון ..) אשמח להארה ולהבהרה למי שהיה לו כוח לקרוא ולהגיב. נ.ב טיפש אני לא, בקשר לרמת הלימודים יהיה בסדר.. תודה מראש (:
שלום, קראתי את ההתלבטויות שלך ואני חייבת לנפץ סטיגמה על מכללות באופן כללי. כיום, המכללות הטובות מכינות את הסטודנטים בצורה טובה ויעילה לשוק העבודה לא פחות מאוניברסיטאות. הסטודנטים מבצעים בשנה הרביעית את פרויקט הגמר, יוצרים קשרים עם התעשייה ואם הם מספיק טובים הם כבר משתלבים באותה עבודה. בסופו של יום אם תהיה סטודנט טוב ובעל תכונות מתאימות תוכל להתמודד בשוק העבודה גם מול בוגרי אוניברסיטאות דעתי וניסיוני שנכון יהיה לך לבחור מוסד שבו תוכל לעבור מכינה המעניקה לך את הידע הנדרש. היום רוב המוסדות המוכרים מעניקים מלגות ללימודים שיכול לסייע לך לצלוח את שנת המכינה , ואם לא תתמקד הזמן יכול להיגרר. אשמח לענות על כל שאלה נוספת, שרון 026588038
סגור