פורום לימודים בגרמניה

בהנהלת: דוד שרייבר  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום לתת מידע למתעניינים בלימודים בגרמניה - לימודי גרמנית בארץ ובגרמניה, לימודים אקדמאים ולימודי תעודה בכל תחומי הלימוד ובכל האוניברסיטאות.
 
דוד שרייבר

מנהל את חברת Educenter העוסקת בייעוץ ללימודים בגרמניה בניהול קורסי גרמנית ובסיוע לסטודנטים ישראלים בכל ההיבטים הקשורים למעבר לגרמניה.

 
שלום, בחודשים האחרונים חקרתי לעומק את האפשרות של לימודים בגרמניה, בעיקר הסתכלתי באינטרנט וגם נפגשתי עם ה DAAD פה בארץ. לפי מה שהבנתי, תנאי הקבלה לקורסים Unrestricted הוא 3 יחידות מתמטיקה עובר, 4 אנגלית ו4 בחירה, יש לי 3 עובר מתמטיקה, 5 אנגלית A, ו5 במקצוע בחירה. הסיבות שלי ללימודים בגרמניה הם שעם הציונים שלי השלמת בגרויות כדי להתקבל לאוניברסיטה כאן תקח לי שנים ואלפי שקלים ללא ההבטחה להתקבל למוסד ואני גם מתכנן לעבור מארץ ישראל למקום אחר לתמיד, תואר מלא (Bsc) לפיתוח משחקים לא קיים בארץ, ומבחינה כלכלית לא אוכל לממן מכללה פרטית בישראל. אחרי חיפוש הבנתי שאם אלמד גרמנית ברמה הדרושה עד C2 ב Goethe Institut ואחסוך את ה8000 EURO ואתקבל למוסד בגרמניה, אוכל ריאליסטית לעבור לשם, ללמוד ולעבוד וכל עוד אצליח בלימודים להתקדם בתוך גרמניה עם תושבות לשנתיים אחרי הלימודים ועוד להפוך לאזרח אחרי 6-8 שנים בגרמניה. כמו שאתה רואה עשיתי עבודה, וחקרתי. אבל מכיוון שאתה בקיא בנושא שנים אשמח לחוות דעת ממך לגבי סיכויי הקבלה שלי למוסדים השונים עם הציונים שיש לי, גליון הציונים בעייתי מאוד מבחינת גרמניה שלוקחת את ההמוצע היבש, הממוצע היבש שלי הוא 68.6. אני מאוד רציני לגבי לימודים באוניברסיטה בגרמניה כהדרך שלי החוצה מכאן והלאה ועתיד יותר טוב לי ולמשפחה שתהיה לי, יש לי אנגלית ברמת שפת אם. בדקתי לעומק ב Technical university of Munich לגבי הקורס שם, רשום שהוא Bachelors degree with aptitude test מה שאומר שאין מספר מקומות מוגבל, יקבלו את כל מי שהם מאמינים שיסיים את הקורס בהצלחה, והם לוקחים בחשבון את הממוצע היבש, נסיון תעסוקתי שיש, וכל מיני קורסים אחרים למיניהם, לפעמים גם מזמינים לראיון (אם אתה על הקשקש בין כן או לא). באוניברסיטה הטכנולוגית של Munich יש אפשרות לקפוץ ישירות ל MA במדעי המחשב אחרי הקורס של Game engineering מה שמעיד שזהו קורס הכרוך בהרבה יותר מהצד המדעי של מדעי המחשב מאשר מהצד העיצובי של פיתוח המשחקים. השאלות שלי בהנחה שיש לי C2 ואת הכסף הנדרש לויזה: 1) האם יש לי סיכוי להתקבל עם הציונים הנוכחיים שלי בלי ניסיון תעסוקתי או קורס אקדמאי? 2) האם יש לי סיכוי להתקבל עם הציונים הנוכחיים שלי פלוס קורס במכללה (כמו ג'ון ברייס) ועבודה של שנה בערך בחברת IT? אשמח לתשובות גם על סיכויי הקבלה בכללי מכיוון שראיתי כאן בחור ששאל אותך למה הוא יכול להתקבל עם ממוצע שבעים וענית לו מדעי הרוח, קשה לי לחשוב שאני גם באותה סירה אבל אם אקבל תשובות טובות אשמח מאוד להפגש איתך. תודה מראש.
סגור