פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום. קודם כל- באמת כל הכבוד על הפורום המתפקד היטב והתשובות המהירות שיש פה! ולעניין. בכדי לעסוק כמורה, בעקרון, איזה מהשניים יותר הכרחי- תעודת הוראה, או תואר בחינוך? שאלה קצת באוויר אני יודעת אבל היא חשובה לי ולא רציתי להלאות פה בפרטים על ההתלבטות. תודה רבה מראש! מיה.
שני צור | 08:18  27/03/08
באופן עקרוני במדינה (וזו גם המגמה של משרד החינוך כיום) מורה אינו יכול לעבוד ללא תעודת הוראה. עם זאת, לא ניתן כיום לעשות תעודת הוראה בלי תואר ראשון. את לא חייבת לעשות דווקא תואר בחינוך לשם כך. את יכולה לעשות תואר בכל תחום אחר ולעשות בו תעודת הוראה או בתחום אחר. ככל שתחום התואר יהיה קרוב יותר לתחום אותו את רוצה ללמד, כך יהיו לך פחות השלמות בתעודת ההוראה. במכללות לחינוך התואר כולל את 2 התעודות ביחד: תעודת הוראה ותואר ראשון, ולכן הוא נקרא B.ed.
מיה | 22:31  27/03/08
תודה רבה! שאלה נוספת- למה "משמש" בעצם תואר בחינוך- "מה אפשר לעשות עם זה" כמו שאומרים? אני לומדת פסיכולוגיה ורוצה לשלב עם משהו. מה בעל תואר בחינוך יוכל לעשות בתחום ההוראה שמישהו שאין לו תואר זה לא יוכל לעשות? או שהעניין מסתכם בעצם בהוראה בלתי פורמלית. בתודה, מיה.
שני צור | 11:17  28/03/08
תואר בחינוך אינו שונה מכל תואר ראשון אחר. הוא מקנה לך תואר ראשון, וזה עוזר לך גם בדרוג שכר וגם להמשך לתואר שני. באופן עקרוני אפשר להמשיך עם זה לתארים מתקדמים ומחקריים בחינוך, אך תוכלי גם לעשות הסבה לתחומים אחרים. השאלה איזה תחום בדיוק מענין אותך. כאשר מדובר בתואר B.ed של מכללות - זהו תואר ראשון משולב עם תעודת הוראה, והמשמעות היא שאת יכולה בסיום התואר ללמד ולא לחכות עד שתסיימי את תעודת ההוראה
סגור