פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
חגית | 21:41  24/02/09
שלום. יש לי תואר ראשון בעבודה סוציאלית ואני מתלבטת לגבי מספר מסלולי הסבה: 1. תואר שני בייעוץ חינוכי א. האם אני יכולה ללא תעודת הוראה ב. האם יש ביקוש בתחום? 2. לגבי הסבה לחינוך מיוחד - א. האם זה טוב לעשות דרך האוניברסיטה הפתוחה? ב. האם יש ביקוש בתחום? אם אני משתכרת כיוםם כ- 6000 נטו יש אפשרות שגם בחיוך מיוחד אגיע לסכום הזה? מסלול שלישי זה טיפול בב"ח - האם אני צריכה תעודת הוראה? האם העבודה היא בשעות הבוקר? האם יש ביקוש? אודה לך אם תוכלי לכוון אותי ולייעץ לי כי אני קצת מבולבלת. תודה.
חגית | 21:43  24/02/09
היי במסלול השלישי התכוונתי לטיפול בבע"ח. סליחה - טעות כתיב.
מיכאלה | 11:50  25/02/09
שלום לך, אני כיועצת חינוכית יכולה לעזור לך בקשר לשאלות הקשורות לחינוך. אז ככה, קודם כל את לא יכולה לעשות תואר שני בייעוץ חינוכי ללא תעודת הוראה, זה אחד הדברים שאת צריכה להשלים כדי לעסוק בתחום החינוך. את גם צריכה מספר שנים ניסיון בתחום החינוך כדי לעשות תואר שני בייעוץ חינוכי. בקשר לחינוך מיוחד אני חושבת שמכללות הן מקום טוב יותר להכשרה בתחומים שאת מדברת עליהם וזה בלי קשר לאם יש או אין תוכנית כזאת בפתוחה. במכללות בכלליות מומלץ יותר ללמוד חינוך בכלל הדגש על ההכשרה המעשית שאת מקבלת. אני הייתי אקדמאית עם תואר ראשון במדעי ההתנהגות ולאחר מכן רציתי כמוך לעשות תואר שני בייעוץ חינוכי. את התואר ואת ההשלמות שנדרשו לשם כך עשיתי בבית ברל (יש לציין שהתחשבו בי שם מאוד ונתנו לי המון הקלות). אני יכולה להגיד לך שהיום יש מחסור רב במורים ואנשי חינוך איכותיים, אקדמאים, ולכן אין ספק שיש ביקוש בתחום של חינוך מיוחדת. אם את כבר בעלת תואר ובמיוחד במדעי ההתנהגות, תוכלי לקבל שם המון הקלות ופטורים על מנת לקצר את משך הלימודים להוצאת תעודת הוראה. תוכלי לעשות שם גם "הסבה" לחינוך מיוחד וגם אולי תואר שני בייעוץ חינוכי (בתנאי שתתאימי לתנאי הקבלה). אני ממליצה לך ליצור איתם קשר ולברר את הפרטים המדויקים...
שני צור | 20:28  25/02/09
1. א. לא ניתן לעשות תואר בייעוץ חינוכי ללא תעודת הוראה. ב. בהלט יש ביקוש בתחום. בדרך כלל עובדים כמורים וכיועצים במקביל באותו בית ספר. 2. א. למיטב ידיעתי אין באוניברסיטה הפתוחה תעודת הוראה בחינוך מיוחד. בכל אופן, אני ממליצה לעשות זאת במכללה להוראה כי הדגש שם הוא על התנסות מעשית. ב. יש ביקוש. יכול להיות שתגיעי לסכום זה. תלוי איפה תעבדי ובמה. זה גם יכול לקחת כמה שנים. מורה מתחיל משתכר 5300 ש"ח ובנוסף יהיה לך גמול חינוך מיוחד. 3. לגבי בע"ח - אין צורך בתעודת הוראה. לגבי שעות העבודה - זה תלוי היכן תעבדי. יש ביקוש רב.
סגור