פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
אביטל | 11:56  09/09/09
בס"ד שלום שני. בעוד כחודש אתחיל שנה ג' בעז"ה בלימודי ייעוץ חינוכי (ראשי) וספרות (משני) תואר ראשון. חשבתי להמשיך בעז"ה לתואר שני בלקויות למידה, ומכיוון שכך הבנתי שיש צורך בתעודת הוראה. העניין הוא שאני לא מעוניינת להוציא תעודת הוראה בספרות כי החומר מאוד לא מעניין אותי. האם ישנה אפשרות להוציא תעודת הוראה במקצוע אחר כמו פסיכולוגיה וכדומה או שעליי לעשות תעודת הוראה בחינוך המיוחד (תעדות מת"ל)? ניתן ללמוד לתעודת הוראה במקביל ללימודי התואר השני? אני קצת מבולבלת בנושא ואשמח לכל מידע. אשמח לתגובתך. תודה.
שני צור | 19:28  10/09/09
תלוי במוסד הלימודים בו את מעונינת להמשיך לתואר שני, כי הדרישות קצת משתנות. לעיתים נדרשת תעודת הוראה דווקא בחינוך המיוחד. זו אינה תעודת מת"ל. תעודת מת"ל היא תעודה העוסקת באבחון והיא נלמדת לאחר תעודת הוראה וכמה שנות ותק בהוראה. את יכולה ללמוד תעודת הוראה בפסיכולוגיה (מדעי החברה) אולם היא לא תמיד פרקטית משום שיש מעט בתי ספר בעלי מגמות בגרות בזה. לגבי תעודת הוראה במקביל לתואר השני - זה תלוי בדרישות מוסד הלימודים. לעיתים ניתן ולעיתים לא.
אביטל | 23:35  10/09/09
בס"ד תודה שני על תגובתך. אני מתעתדת בעז"ה ובלי נדר להמשיך לתואר שני בבר אילן, אך מבירורים שערכתי לא אוכל להוציא תעודת הוראה בחינוך המיוחד כיוון שאין תעודה מעין זו בבר אילן אלא רק במכללות. מה עליי לעשות? אני לא מעוניינת להוציא תעודת הוראה בספרות זה נושא שמאוד משעמם אותי אעפ"י שאני לומדת אותו כמקצוע משני. וכמיטב הבנתי יש צורך בתעודת הוראה גם אם יש ברשותך תואר שני בלקויות למידה, אם כך מה אוכל לעשות בניגון? אשמח לתשובתך. בתודה מראש, אביטל
שני צור | 19:56  12/09/09
לעשות תעודת הוראה במכללות בחינוך מיוחד או לעשות תעודה בנושא אחר באוניברסיטה, אבל זה ידרוש ממך הרבה השלמות.
סגור