פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
רותם | 16:32  14/02/11
שלום, אני מעוניינת להתחיל ללמוד באוקטובר הקרוב חינוך מיוחד ויש לי כמה שאלות: 1. מה ההבדל המהותי (אם יש כזה) בין לימודים במכללה לבין לימודים באוניברסיטה, מבחינת אופן ההכשרה ואפשרויות התעסוקה בסיום הלימודים? 2.מדוע יש הבדלים משמעותיים כל כך בין חתכי הקבלה למכללות לבין אלה של אוניברסיטאות? (באוניברסיטה אני קצת מעל החתך המבוקש ואילו במכללה אני זכאית למלגה מלאה בשל ציונים גבוהים) 3. באוניברסיטת תל אביב מציעים לימודים בתחום במסגרת לימודים דו חוגיים (בשילוב יעוץ חינוכי או חינוך ליקויי שמיעה) מה זה אומר מבחינת ההתמחות שלי בחינוך המיוחד? ומבחינת ההתמחות בחוג הנוסף אותו אני משלבת? תודה מראש, רותם :)
שני צור | 20:32  14/02/11
1. בחיחנוך מיוחד עיקר ההבדל הוא באוריינטציה. באוניברסיטה האוריינטציה היא יותר מחקרים. במכללית היא יותר מעשית - קישור לשטח. 2. המכללות מחויבות לתנאים של משרד החינוך. האוניברסיטה יכולה להעלות את התנאים בהתאם לביקוש ולאינטרסים שלה. 3. יעוץ חינוכי - בכל מקרה נדרש תואר שני. לגבי ליקויי שמיעה - זה סוג של אוכלוסיות שניתן לעבוד איתה במסגרת החינוך המיוחד ואת בוחרת להעמיק בו. כאשר יש לך תעודת הוראה בחינוך מיוחד - תוכלי לעבוד עם כל האוכלוסיות של החינוך המיוחד בלי קשר לאוכלוסיה שבה העמקת.
ראשית, תודה רבה על התשובה המפורטת. בעקבות התשובה עלתה אצלי שאלה נוספת: במידה ואני מעוניינת לעבוד רק במשך שנים ספורות בתור מורה (כד לצבור נסיון) ואח"כ להמשיך ללימודי תואר שני על מנת לעסוק בתחום אך לא בתור מורה. מה הן אפשרויות הלימודים לתואר השני שיעמדו בפניי? והאם, בהתייחס לשאיפותי בעתיד, כדאי לי ללמוד את לימודי התואר הראשון במכללה (במסגרת תכנית המצויינים להוראה) או באוניברסיטה בתכנית רגילה? שוב, תודה.
שני צור | 20:55  15/02/11
בתואר שני תוכלי ללמוד אבחון, תרפיות למיניהן, ייעוץ חינוכי ועוד. תכנית המצויינים מומלצת מאוד משום שהיא מקצרת את הלימודים ל-3 שנים ומקנה מלגה. בנוסף יש את כל היתרונות הרגילות של המכללות שכוללים את ההתמקדות בשטח.
סגור