פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום, אני בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים. הרבה זמן אני חושבת על הסבה, ו מתלבטת בין תואר שני בייעוץ חינוכי לתואר שני בליקויי למידה. לגבי ליקוי למידה: 1. לא כ"כ ברור לי מה אפשרויות התעסוקה עם התואר מלבד עריכת אבחונים. תחום האבחון נראה לי מעניין, אבל צר מדיי לטעמי בכדי לעסוק רק בו. האם מלבד האבחונים העבודה היא רק כמורה? (האם דומה להוראה בחינוך המיוחד)? האם יש אפשרויות תעסוקה נוספות מלבד הוראה בבי"ס?. 2. מכיוון שאין לי ניסיון קודם בתחום ההוראה - האם לא יהיה לי קשה להשתלב בתחום? 3. האם יש ביקוש לתחום? לי נראה שהמודעות לתחום גוברת, אבל לא ברור לי כמה עבודה יש בסופו של דבר ומה פוטנציאל ההשתכרות. לגבי ייעוץ חינוכי: 4. האם אתקשה במציאת עבודה - מכיוון שאין לי ניסיון קודם בתחום? (להבדיל ממורות שלומדות בהמשך תואר זה)? 5. האם יועצת מרויחה יותר ממורה (הכוונה להשוואה באותו וותק כמובן)? מה השכר ההתחלתי? תודה מראש...
1+2. ללא תעודת הוראה באמת תתקשי להשתלב בתחום הזה בבתי ספר (אם כי לעיתים בשטח המצב שונה) 3. יש ביקוש. אבחון עולה מאות ואף אלפי שקלים אם את עושה את זה בצורה פרטית. יכול להיות שמשרד החינוך ינקוט אמצעים להסדרת התחום בקרוב. 4. כדי לעבוד בביה"ס בד"כ תדרשי לעשות גם תעודת הוראה. 5. השכר ההתחלתי זהה. היועצת מקבלת גמול יעוץ בנוסף.
סגור