פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום, אני בעלת תואר ראשון בכלכלה מנהל עסקים מאוני' בר אילן. אני רוצה לעשות תעודת הוראה. בבר אילן הציעו לי לעשות תעודת הוראה במדעי החברה, האם אפשר עם התעודה הזו ללמד מתמטיקה בחטיבות בניים ותיכון?? בנוסף, שמעתי על תוכנית m.teach, מה היתרונות והחסרונות של התוכנית מול תעודת הוראה לבד? האם התוכנית קיימת בבר אילן? שמעתי שבתוכנית הזו יש תעודת הוראה בניהול עסקי, האם כדאי לי תעודה בתחום הזה או מתמטיקה?
מנהל פורום לימודי חינוך | 13:38  17/06/12
שלום רב, אני מודה לך על פנייתך. תחום ההסבות אקדמאיים להוראה הינו תחום נרחב הכולל תתי תחומים רבים. ניתן לעשות תעודת הוראה המיועדת לבית ספר על יסודי, בית ספר יסודי, הגיל הרך וחינוך מיוחד - גם במסגרת חלוקה זו ניתן ללמד מקצוע אחד מתוך מגוון מקצועות - לשון, ספרות, מדעים, אנגלית, ג"ג וכו'. באופן עקרוני לא ניתן ללמד מתמטיקה, במסגרת בית הספר, במידה ואת מתכננת לעשות תעודת הוראה במדעי החברה, אולם הדבר תלוי בהנהלת ביה"ס ובביקוש למורים למתמטיקה. לגבי תכנית ה-M.TEACH לתכנית זו קיימים מספר יתרונות: היא משלבת תעודת הוראה ותואר שני במשך שנתיים, נוסף לכך ניתן לקבל מלגות מימון גבוהות מטעם משרד החינוך. עליך לברר מול אוניברסיטת בר אילן האם התכנית מתקיימת שם. אינני יכולה לענות עבורך מה מתאים לך יותר - ניהול עסקי או מתמטיקה, עליך לשאול את עצמך מה מעניין אותך יותר ואיזה תחום תעדיפי ללמד יותר. לכל שאלה נוספת, אשמח לעמוד לרשותך בפורום זה. בברכה ובהצלחה, אורלי - מכללת אורנים
סגור