פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
אהלן, זמן רב אני מתלבטת בין תחומי לימוד שקשורים לטיפול וחינוך. יש לי כמה שאלות שאשמח לכל תשובה מקצועית ומהימנה של חברי הפורום. 1.מלבד עבודה במסגרת בתי ספר,איפה עוד יכול לעבוד יועץ חינוכי?וכמה זה באמת קורה מכלל כל אוכלוסיית היועצים החינוכיים? 2.פסיכולוגיה ומדעי החיים- האם ניתן לעבוד בתחום אחרי תואר ראשון בהקשר לילדים? 3.ההתלבטות בין קלינאות תקשורת לתואר בפסיכולוגיה וחינוך עומד על הפרק, המטרה שלי היא לטפל בילדים אך מאחר ואין לי כרגע נטייה לטיפול מסוים איני יודעת במה לבחור, אשמח לתשובות מבעלי ניסיון ואם אפשר לשלוח לי טלפונים של בעלי מקצועות אלו ע"מ שאוכל ללמוד מהם (גם דרך המייל) linornezri@gmail.com תודה ענקית, לינור.
לינור שלום רב, תודה על פנייתך. לימודי יעוץ חינוכי הם לימודים לתואר שני, כלומר עלייך להיות בעלת תואר ראשון בתחום טיפולי כלשהו כגון חינוך מיוחד, פסיכולוגיה, או עבודה סוציאלית. רוב רובם של מסיימי תואר שני ביעוץ חינוכי יעבדו בבתי ספר, או במסגרת חינוכית פורמאלית כלשהי, אך אפשר גם למצוא עבודה במסגרות הבלתי פורמאלית, כגון בפנימיות או בתים לאנשים עם צרכים מיוחדים. לגבי שאלתך השנייה- אם למדת פסיכולוגיה ומדעי החיים ניתן לעבוד בהקשר של ילדים אם עשית הסבה להוראה, כלומר תעודת הוראה. לגבי ההתלבטות בין קלינאות תקשורת לתואר בפסיכולוגיה וחינוך-בשני התחומים הללו ניתן לעבוד עם ילדים-קלינאות תקשורת קשור לקשיים בשפה אצל ילדים, ופסיכולוגיה וחינוך קשור לפסיכולוגיה התפתחותית וניתן לעבוד בקליניקות שעוסקות בכך. שיהיה בהצלחה, אורלי-מכללת אורנים
סגור