פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
יעל | 19:12  08/11/12
שלום, אני שוקלת אם לעשות תעודת הוראה בחינוך מיוחד(יש לי כבר תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך רגיל)במידה ואעשה, האם אחשב כמורה להוראה מתקנת לכל דבר? האם אוכל לעבוד כמורת שילוב בבי"ס? (האם יש הבדל בין תעודה הוראה בחנ"מ או תואר בחנ"מ?) אשמח לדעת את ההבדלים בין תעודת הוראה בחנ"מ לבין תעודה בהוראה מתקנת. תודה.
אורלי | 09:31  11/11/12
יעל שלום רב, תודה על פנייתך. על מנת להיות מאבחן דידקטי צריך ללמוד לימודי תעודה או תואר באבחון. ישנן אוניברסיטאות המציעות את המסלול במסגרת תואר שני בלקויות למידה, אולם הם מציינים כי השתלבות בתחום זה במערכת החינוך דורשת גם תעודת הוראה בד"כ . מכללות אינן מציעות את התחום כתואר שני אלא כלימודי תעודה (ונדרשת בד"כ תעודת הוראה בחינוך מיוחד). מורת שילוב היא מורה שלוקחת את הילד למעין שיעור פרטי או נכנסת איתו לשיעור כללי ומסייעת לו בתחום הלימודי. מורות השילוב הינם מורות שהוסמכו להוראה מתקנת ולעבודה פרטנית עם ילדים לקויי למידה. המורה ניתנת לאחר ועדת שילוב בית ספרית. הוראה מתקנת זה לתלמידים עם לקויות למידה וזה לא מחייב מסגרת של בית ספר, זה יכול להיות גם שיעורים פרטיים. חנ"מ לא מתרכז רק בלקויות למידה. יש המון סוגי אוכלוסיות - הפרעות התנהגות, פיגור, אוטיזם, שיתוק מוחין, עיוורים בברכה ובהצלחה, אורלי - מכללת אורנים
סגור