פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום , אני מעוניינת ללמוד תואר ראשון רב תחומי בחינוך מאחר ותחום החינוך מעניין אותי מאוד. עניין ההוראה קצת פחות, זאת אומרת- אני לא רואה את עצמי בתור מורה או גננת. אני כן מעוניינת לעבוד בעתיד בתפקיד ניהולי כלשהוא בתחום החינוך, או להתפתח למקומות שונים בתוך תחום החינוך אך לא בהכרח לכיוון של הוראה. אני לא יודעת האם ללמוד תואר ראשון בחינוך ביחד עם תעודת הוראה או רק תואר . מה לימודי תואר ראשון בחינוך ללא תעודת הוראה יתרמו לי? ובמה אוכל לעסוק ישר לאחר סיום התואר? ברור לי שאם ארצה להעמיק בתחום זה אצטרך וארצ להמשיך לתואר שני בחינוך אך מה התארים בחינוך נותנים כשהם אינם משולבים עם תעודת הוראה? תודה מראש
מנהל פורום לימודי חינוך | 22:15  22/04/13
היי ענבל, תודה על שאלתך. חשוב לציין תחילה שללימודי התואר הראשון בחינוך ללא תעודת ההוראה יש תועלת כמובן- תוכלי להשתלב במערכות חינוך בלתי פורמליות, משמע שאינן שייכות למשרד החינוך. לדעתי מומלץ לעשות גם את תעודת ההוראה מיד לאחר התואר על מנת לפתוח אופציות למקומות עבודה נוספים בעתיד, שכן אי אפשר לדעת מה ישתנה במהלך שלוש השנים הללו בהן תלמדי. בנוגע לרצונך להמשיך לתפקידים ניהוליים, בתוך מערכת החינוך ניתן להתקדם לתפקידים ניהוליים רק לאחר ניסיון כמורה, כלומר קיים צורך בתעודת הוראה כמו גם בותק בעבודה חינוכית בתוך המערכת. אשמח לענות על שאלות נוספות. שיהיה בהצלחה. אורלי יצחקי- מכללת אורנים.
סגור