פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
חן | 15:43  26/07/08
אני מעוניין ללמוד רשיון משולב, של יעוץ פנסיוני+ יעוץ השקעות. השאלה היא האם צריך לקבל אישור חריג על כך מהרשות לניירות ערך/ משרד האוצר?
מנהל פדגוגי | 21:42  27/07/08
חן שלום, האישור החריג היחידי שאתה צריך לקבל זה מחברת האשראי שלך. יש לך פטורים מחלק מהמבחנים? בברכה, נועם.
חן מגנר | 16:29  28/07/08
כן, אני בוגר תואר ראשון במנהל עסקים. לפי מה שכתבת בתגובות הקודמות, אני אוכל לעשות את שני המקצועות יעוץ פנסיוני+יועץ השקעות. ידוע לך במקרה, במידה ואני מגיש את הפטורים, אני צריך לשלם פעמיים על מנת לקבל את הפטור ממקצועות היסוד? תודה מראש.
מנהל פדגוגי | 20:19  28/07/08
מכיוון שאת בקשת הפטורים אתה שולח לרשות לני"ע, אין צורך לבקש פעמיים ולכן גם אין צורך לשלם פעמיים. בסמסטר הקרוב תלמד לבחינה ביסודות הביטוח ובדיני ני"ע ואתיקה מקצועית ובסמסטר הבא תלמד ניתוח ני"ע וביטוח פנסיוני. מחירי שוק לקורסים הללו: יסודות - 1000 ש"ח דינים - 2000 ש"ח ניתוח - 4000 ש"ח פנסיוני - 4000 ש"ח ניתן להרשם לכל הקורסים הללו מראש ולקבל הנחות יפות. לדוגמא, יסודות+ניתוח+פנסיוני עולה במשב 7700 ש"ח. דינים יעלה לך עוד 1750 ש"ח. כולל המחירים כוללים מע"מ וחומרי לימוד לרוב.
תודה. היכן מומלץ ללמוד את הקורסים האלו? הציעו לי במגדל שוקי הון ללמוד מסלול משולב של יעוץ השקעות+ יעוץ פנסיוני. ידוע לך איך הם מכינים לבחינות?
מנהל פדגוגי | 15:22  29/07/08
למגדל שוקי-הון אין עדיין הסטוריה בתחום מכיוון שזהו סמסטר ראשון בו הם מציעים ללמוד דרכם. המרצים שלהם מגיעים במיקוד-חוץ דרך חברה שמתמחה בתחום (ומלמדת גם במקומות אחרים). מבחינת התלמיד זהו פתרון טוב שהרי חוסר הניסיון של מגדל בתחום לא יפגע בו, אבל מבחינת מגדל מדובר בפתרון יקר ולא כל כך תחרותי. לדעתי הם לא יצליחו להחזיר את עלויות השיווק הגבוהות אליהן נכנסו וספק רב אם ימשיכו זאת לאורך זמן. כמו גופים רבים לפניהם, לצופה מבחוץ זה נראה כמו מכרה זהב אבל כשאתה נכנס פנימה אתה נתקל במציאות אחרת לגמרי... הייתי ממשיך לכתוב עליהם, אבל מכיוון שהם קולגות אני מנוע מלפרוס את דעתי המלאה על גבי דפי האינטרנט. בכל מקרה - בהצלחה!
חן | 11:57  30/07/08
האקדמיה לפיננסים של מגדל שוקי הון שמה לה למטרה להכשיר את תלמידה ולהכין אותם לבחינות של הרשות לנירות ערך בצורה הטובה ביותר ללא התחשבות בכיסוי עלויות שיווקיות כמו ברבית בתי הספר בשוק אולי בגלל זה רוב התלמידים שלה הם "נופלי" משב אשר לא הצליחו לעבור את הבחינות כיוון שכל מה שמעניין אותם זה "כיסוי עלויות השיווק הגבוהות" ולא טובת התלמיד..... הייתי ממשיך לכתוב עליהם, אבל מכיוון שהם קולגות אני מנוע מלפרוס את דעתי המלאה על גבי דפי האינטרנט..... :)
מנהל פדגוגי | 16:31  03/08/08
שים לב שאתם הכי יקרים בארץ והמסלול שלכם מתאים רק לאקדמאים.
בגלל שהמסלול מיועד לאקדמאים (ואם להיות מדויקים - לבעלי פטור מבחינות היסוד) רמת הלימודים היא הגבוהה ביותר ואחוז המעבר בבחינות הוא בין הגבוהים בארץ לגבי המחיר כדאי שתבדוק שוב.......
מנהל פדגוגי | 12:51  04/08/08
איך אתה אומר שאחוז המעבר הוא בין הגבוהים בארץ כאשר זהו הסמסטר הראשון בו הם מתכננים לפתוח כיתות? ולגבי המחיר, הוא נושק ל-7000 ש"ח ולא כולל חומרי לימוד בקורס דינים ואתיקה, רק במקצועיות... אתה בטוח שאתה אחד שיודע? ד"א, זה לגיטימי לגמרי שמגדל שוקי-הון יפתחו מכללה לשוק ההון. מיטב עשו את זה לפני הרבה שנים והם לא גדולים כמו מגדל. חבל רק שזה לא נעשה בשיטת רכישה ומיזוג. היה יכול לחסוך להם הרבה דם, יזע ודמעות.
יועץ לימודים | 14:22  04/08/08
האקדמיה לפיננסים של מגדל שוקי הון www.macademy.co.il
כנס לאתר שלהם וראה את רשימת המרצים. חברנו מהשורה למעלה רשם את כתובת האתר.
צברתי כל כך הרבה ניסיון בתחום שאני יודע להאיר את כל הפינות החשוכות. סיסמאות זה טוב, אבל לא מצויין (פרסומת לאקסלנס). בלי קשר למקום עבודתי, בפורום הזה תנתן במה חופשית לכל הקולגות. כמובן שכולם צריכים לקחת בחשבון שזהו פורום מואר ורק סיסמאות לא מחזיקות כאן מים. דו-השיח הזה בא לשפר את השחקנים בתחום בכדי שאתם, גולשי הפורום, תקבלו שירות טוב יותר בבואכם לבחירת מקום לימודים. ברור שתלמידי משב שוקי-הון מרוויחים מהניסיון שלי בתחום ובזכות גודל המכללה אני יכול לעשות דברים שאולי לא אפשריים במכללה אחרות, אבל עדיין ניתן להשפיע ולשפר גם מקומות אחרים. התחרות עוזרת לכולנו להשתפר. כאשר אתה מספר 1 בשוק, החיים הופכים למשעממים. עכשיו קיץ. מה זה קיץ בלי קצת אקשן?
אחד שיודע | 12:19  05/08/08
מנהל פדגוגי יקר, אין ספק שיש לך יכולת להאיר פינות חשוכות, הרי שם אתה חי (בלי שום קשר למקום עבודתך). סביר להניח שמהמקום בו אתה נמצא קשה לך לראות את הצריח של "המגדל" (דברים שרואים מכאן לא רואים משם) אבל כדי להגדיר מפעל רב שנים ועתיר מוניטין של מגדל כסיסמא מרוקנת מתוכן אתה צריך באמת להיות מנותק מהמציאות. דו-שיח זה לא ממש משפר את השחקנים אבל אני שמח שאתה מוצא את הזמן לנהל אותו, מן הסתם יש לך הרבה זמן פנוי וזה טוב.... כי עכשיו אכן קיץ לסיכומו של עניין אני מתחיל לעבד עניין בהתנצחות הזו וגם לא עומד לרשותי הזמן הפנוי שיש לך ולכן אני חוזר לעבודתי ואתה, שים בגד-ים עזוב את המחשב ולך לים..... כי עכשיו קיץ....
מנהל פדגוגי | 11:35  06/08/08
אכן יש לי הרבה זמן פנוי (זה מה שקורה שעובדים רק 6 שעות ביום). אני מקווה שגם אתה כבר השכלת לצאת ממרוץ העכברים ולהנות מהחיים. כולנו יודעים ש-"טוב שיש מגדל מאחוריך" אבל הטענה שלך שאחוז המעבר בבחינות אצלכם הוא בין הגבוהים בארץ קצת תמוהה בהתחשב בעובדה שזהו סמסטר ראשון שאתם מלמדים לבחינות הרשות. הסלוגן "השקעות לומדים בבית השקעות" בהחלט מוצלח, אבל "אקדמיה לפיננסיים" כאשר לא מדובר במוסד אקדמי זה קצת יומרני ומטעה. בכל מקרה, האתר החדש נוח וברור לתפעול והבחירה באורין-שפלטר טובה ונכונה עבורכם. בהחלט יש לכם פוטנציאל אבל יש פער מסויים בין מה שאתם מציגים לבין המציאות בשטח. וחבל.
אחד שלא יודע | 12:17  06/08/08
אולי יש להם קומבינות עם בודקי המבחנים ברשות והם יכולים להבטיח אחוז מעבר גבוה מראש? (-:
סגור