פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
אורן | 23:45  13/08/08
קודם כל רציתי לומר שזה אחלה פורום ותשובות לעניין ועוזר מאוד לי ובטוח לכל מי שנמצא בתהליך הלמידה וחושב לעתיד. רציתי לדעת מה זה עובד בחברת חיתום ? אני יודע מה זה חתם בביטוח אך הבנתי שזה שונה בשוק ההון. אילו מבחנים צריך כדי להיות חתם ? האם זה נחשב למקצועי יותר / קשה יותר / מתגמל יותר מתפקידי משווק/יועץ למיניהם ? תודה מראש
גל | 12:44  14/08/08
מדובר בעבודה על הנפקות של ניירות ערך. לדוגמא, חברה פרטית רוצה להפוך לציבורית ולהציע את מנייותיה בבורסה. להכין את ההנפקה הזאת זה אומר לעבור על הנתונים הפיננסים של החברה ולהכין עליה תשקיף, להיפגש עם גופים פיננסיפ ולהציג בפניהם את הנתונים כדי לוודא שיהיה ביקוש, לבנות את ההצעה לציבור ולמוסדיים בצורה נכונה וכולי וכולי שאר ירקות. מן הסתם התהליך הזה מחייב סופר-מקצועיות, אבל אני לא באמת מכיר את התחום אז אולי מי שכן יוכל להרחיב.
מנהל פדגוגי | 19:39  14/08/08
בדיוק קראתי כתבה לפני מספר ימים על זה שחברות רבות סוגרות את מחלקת החיתום שלהן (עקב ירידה בכמות ההנפקות). האחרונה לסגור את מחלקת החיתום היתה מגדל ולפניה אקסלנס או פסגות (כבר לא זוכר). הכתבה היתה בעיתון כלשהו שקראתי באיזו מסעדה עד שהגיע האוכל ואני לא מצליח לאתר אותה באינטרנט. חבל. דווקא היה מעניין להעלות לכאן לינק לכתבה. מה גרם לך להתעניין דווקא בתחום החיתום?
אורן | 22:27  14/08/08
אורן | 22:38  14/08/08
http://markets.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=sm20080814_134697 או לפחות אחת מאלה שפורסמו לאחרונה בנושא. בנוסף היתה כתבה שעשתה השוואה בשכר של יועץ, משווק וכדומה ובנוסף "עובד בחברת חיתום" שנראה כי מרוויח יותר. אם אמצא את הכתבה אצרף אותה גם.
סגור