פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
אלעד | 04:43  16/04/09
כהמשך לשאלתי הקודמת נטיית ליבי היא אכן בכיוון ייעוץ השקעות וניהול תיקים אבל כמו כולם בשעה קשה זאת אני חרד ומתלבט באשר לסיכון הכרוך בהסבת מקצוע ולכן אני פונה למביני עניין לקבלת עזרה : ושאלתי הנקודתית היא מהם הסיכויים להתקבל לסטאג' בתחום בבנק או בבית השקעות ומעבר לכך מהם הסיכויים להתקבל לעבוד בתחום לאחר התמחות (אם וכאשר) וכל זאת בהתחשב במצב שוק העבודה כיום למרות שהמדובר הוא על כשנה שנה וחצי מהיום???? שאלה נוספת היא האם כחיפאי שווה לי ללמוד במרכז הארץ או שמה להסתפק במוסדות באיזור הצפון? אודה על כל עזרה שהיא תודה
מנהל פדגוגי | 23:13  19/04/09
באיזור הצפון יהיה לך קל יותר למצוא מקום לסטאז' מאשר באיזור המרכז (בייחוד אם תשתלב במוסד פיננסי כלשהו עוד במהלך הלימודים). לגבי היכן ללמוד, ההבדל המשמעותי הוא קורס חוזר ללא תשלום לנכשלים בבחינה. במרכז זה כמעט סטנדרטי אבל בצפון זה נדיר. מדובר בהבדל משמעותי שיכול לחסוך אלפי שקלים.
עגג | 05:11  29/04/09
שלום אני מסיים את התואר שלי בכלכלה עוד כשנה, לאחר מכן אני מתכוון להוציא רשיון לניהול תיקי השקעות ואני מחיפה. האם באמת יהיה לי יותר קל למצוא סטאג באזור הצפון ולא האלץ לסוע למרכז? כי אני הבנתי שכל בתי ההשקעות , חברות בטוח הן במרכז.. בכלל יש הבדל באותו התפקיד בין אם זה בבתי השקעות/בנקים/חברות ביטוח? אני לא מדבר על שיווק אלא על ניהול תיקים. שאלה אחרונה - האם יש קורס שמכשיר אותי גם לניהול תיקים וגם ליעוץ פנסיוני או איך שלא קוראים לזה? אם כן אז האם שווה לי להוציא גם רשיון זה? בהנחה שאני מעוניין להשתלב בשוק ההון במסלול לתפקידים מרכזיים.
מנהל פדגוגי | 09:31  30/04/09
אומנם רוב המאמנים נמצאים באיזור המרכז, אבל יש חיים גם מחוץ לגוש דן. דווקא באיזורים המרוחקים יותר ממרכז המדינה לפעמים חברות פיננסיות מתקשות להשיג עובדים מתאימים. הכל עניין של תזמון. בבנקים בדר"כ מדובר בתפקיד של ייעוץ, בעוד בחברות אחרות בדר"כ מדובר בתפקיד של שיווק. אין בבנקים ניהול תיקים. ניהול תיקים יש בחברות מתמחות בניהול תיקים (בדר"כ חברות קטנות) או בבתי השקעות. לזה קצת יותר קשה להתקבל בגלל שזה נשמע סקסי אז יותר אנשים רוצים ללכת לכיוון הזה (היצע וביקוש). אתה בהחלט יכול להוציא רישיון כפול - השקעות+פנסיוני. בסה"כ מדובר בעוד שני מבחנים שעליך יהיה לגשת אליהם - יסודות הביטוח וגמר פנסיוני. זה גם יעשה אותך יותר אטרקטיבי בעיני המעסיק הפוטנציאלי. בהצלחה, נועם.
עגג | 06:22  04/05/09
לא מעניין אותי להיות אטרקטיבי בענייני מעסיקים. אני מספיק אטרקטיבי. השאלה שלי אם המטרה שלי זה להכנס לשוק ההון כפי שציינתי, האם הידע שבקבלת רשיון פנסיוני יתרום לי בידע לקריירה, יאפשר לי לקחת על עצמי תפקידים בכירים יותר ומהר יותר.
ומתוך הנחה שגם ככה אתה אטרקטיבי בעיני הבנקים, אז כנראה שהרישיון הפנסיוני לא יעזור לך הרבה בחיים.
סגור