פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
התחלתי ללמוד עיצוב אופנה לפני שנתיים בגלל שזה תחום שאני ממש אוהבת ומרגישה שאני טובה בו ובכל מה שקשור לעיצוב אבל בעיקר בתחום של האפנה. לקחתי איזשהו קורס של כמעט שנתיים שסיימתי אותו לא מזמן שנתן לי תעודת מעצבת אופנה מוסמכת. העניין הוא שאני לא באמת ביררתי לפני תחילת הלימודים עד כמה העיצוב אופנה שימושי וכמה המקצוע הזה בטוח וריווחי והיום אחרי בירורים קצרים אני רואה שאין הרבה עבודה בזה אלא אם כן פותחים עסק עצמאי (משהו שרחוק ממני מאוד) ואם יש עבודה אז זה רק לבוגרי בית ספר גבוה לעיצוב. (יכול להיות שאני טועה ?) אין לי תעודת בגרות, בגלל זה חשבתי ללכת להשלים בשביל להתקבל ללימודי תואר בעיצוב אופנה, העניין הוא שאני די מפחדת להמשיך בתחום הזה בתור המקצוע שלי לחיים בגלל שאפילו שזה מעניין אותי וכיף לי- אני לא בטוחה עד כמה הוא יהיה ריווחי ובגלל שתעשיית האפנה בארץ לא מפותחת זה עוד יותר מקשה על הכל וגם יכול להיות שזה בגלל שאני לא מאמינה בעצמי במאה אחוז. אז אני באמת לא יודעת אם להמשיך עם העיצוב או לקחת אותו בתור תחביב יותר ובתור הכנסה מהצד וללכת ללמוד משהו אחר יותר בטוח כי יש עוד תחומים שמעניינים אותי כמו גרפיקה, פסיכולוגיה, וסוגי עיצוב אחרים כמו עיצוב תכשיטים ועוד.. אני יודעת שאצטרך להשלים בגרויות למרות שיש לי את האפשרות של לקחת קורסים פרטיים ולהגיע לרמת הידע הנדרש כדיי לעבוד, השאלה אם באמת כדאי לקחת קורסים כאלו או באמת להשלים תעודת בגרות שלמה ואז ללכת ללמוד לתואר. אני באמת מאוד מתלבטת מהבחינה של הזמן, אני בת 23 עוד מעט ואני לא רוצה לבזבז את הזמן בללמוד משהו סתם שלא יתן לי מקצוע בטוח עם כסף טוב ועם עתיד ברור עד כמה שאפשר. ההתלבטות היא בין לקחת קורסים בעיצוב אופנה ולרכוש ידע ולנסות להצליח בזה ובין להשלים בגרות מלאה שזה יקח לי לפחות שנה ורק אז להרשם ללימודי תואר או בעיצוב או במשהו אחר שיכולים באמת בטוח להרוויח בו גם בתור שכירים שלא כמו בעיצוב אופנה שכמעט ואין ביקוש בארץ. מה מהמקצועות שציינתי הכי "בטוח"? (באופן יחסי כמובן) מהבחינה הזאת שיש ביקוש ויש יותר סיכוי להרוויח כסף טוב במידה ובאמת מסיימים תואר? והאם באמת כדאי לי להשלים את כל הבגרויות בשביל זה או שעדיף לי להמשיך בלקחת קורסים בעיצוב אופנה ללא תואר ולנסות להצליח בתחום למרות שיש לי היסוסים..? תודה מראש..מאי.
בקי חיימוב | 14:50  05/06/11
מאי שלום, כפי שציינת קשה מאד להתקדם בתעשיית עיצוב האופנה. סביר להניח שמי שסיים תואר במקום נחשב ימצא את עצמו יותר בתוך התעשייה, נוסף לכך צריך יוזמה והרבה משאבים כדי להצליח. אין לי את האפשרות לומר לך מה יותר נכון עבורך, גם אנשים שמסיימים תואר ראשון בפסיכולוגיה לא בטוח שימצאו תעסוקה. עם זאת, כאשר את לומדת עיצוב אופנה את סגורה על תפקיד ממש ספציפי ואילו לימודים בתארים אחרים בד"כ פותחים מספר אפשרויות לתעסוקה וכמובן גם משאירים את האפשרות להרחיב את ההשכלה ולהתמקצע בתחום ספציפי יותר. בהצלחה
סגור