פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אהלן, אני לומד כרגע הנדסאי תוכנה והייתי שמח לשמוע דעות של אחרים..(לאלה שלומדים..כבר גם).. קשה לי מבחינת הלימודים העומס אבל הבנתי שזה תמיד ככה בשנה הראשונה..ועכשיו כבר מבחני סוף ומבחנים שהם קלים אני משום מה תמיד נופל בהם(למשל מתמטיקה). זה מוריד לי ממש את המוטיביצה..כי זה אני אומר לעצמי מה יהיה עם המקצועות האחרים, אני לא יודע מה אני עושה לא נכון כשאני לומד,אני בקיע בחומר ונמצא בעיניין אבל תמיד קורה מצב שבמבחן מתגלה שאו שלא תירגלתי מספיק או שאני לא עובד\לומד נכון... נכון אז יש מועדי ב' אבל אני לא יודע מה לעשות , אני אשמח לשמוע עצות,טיפים .. אני יודע שלהכשל זה דבר שקורה לכולנו אבל אני חושש שאני ממשיך בדרך לא נכונה.. מה עושים כשזה מוריד את המוטיביצה... כשנכשלים ישר צריך להרים ידיים? אני כבר לא יודע... אשמח לעצות..תודה
בקי חיימוב | 11:21  17/03/13
היי טל, אתה אכן צודק, בשנה הראשונה מרגישים אתה עומס בצורה בולטת יותר, בעיקר כי אנו עוד מסגלים לעצמו מיומנויות למידה. אין דרך אחת שהיא טובה יותר ללמידה, זה משתנה בין אדם לאדם. לכן, אני מציעה שתנסה לגוון בשיטות הלימוד, תבחר בצורה מודעת בשיטה מסוימת, ותבחן איך זה עוזר לך. אם אתה מרגיש שבלימודים בבית אתה מצליח ורק בתנאי מבחן אתה מתקשה בצורה משמעותית, יתכן ומדובר בחרדת מבחנים. במידה ואתה חש שאינך לומד כראוי וגם בבית לא היית מצליח להגיע לתוצאות טובות, כדאי לבחון שיטות לימוד שונות. אם עד כה נהגת ללמוד לבד, נסה הפעם ללמוד יחד עם אדם נוסף. ללמידה משותפת יש הרבה יתרונות כמובן שזה גם מסייע יותר להתמיד ויוצר אווירה לימודית. ולחלופין, אם למדת עם חבר, נסה ללמוד גם לבד. יש כאלה שיהיה נכון להם לעבור על כל החומר ואז לתרגל, ויש אחרים אשר צריכים ללמוד במנות קטנות יותר. אין סיבה להרים ידיים, אני בטוחה שתמצא את הדרך הטובה ביותר לך. המון בהצלחה :)
סגור