פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום רב אני בן 32 , בוגר תואר ראשון בתקשורת, כבר שנים רבות שאני לא מוצא את הכיוון שלי בחיים, לאחר התואר לא מצאתי שום עבודה בתחום. עשיתי קורס הסבת מקצוע בתחום התכנה,ניתוח מערכות מידע, בגלל שיש לי ידע נרחב בתחום המחשבים. אך גם בזה לא מצאתי עבודה. תוך כדי כל זה עבדתי בעבודות כמו בתי קפה, שרות לקוחות וכרגע בתור מחסנאי ממוחשב. אני לא מסופק במקום העבודה, אין שם עתיד והמשכורת ירודה. עשיתי את המבחן באתר והוא לא מצא מקצועות שאני מתאים להם. בנוסף אני לא יודע אם כדאי להמשיך בתחום המחסן, קיבלתי לא מזמן הצעה לנהל מחסן ממוחשב במפעל כלשהו, אך סירבתי לעבודה מכיוון שהיא רבת שעות ולא מתגמלת מבחינת שכר. אשמח לעזרה כלשהי, אני דיי אבוד תודה.
אורית אוברידקו מנהלת פורום | 11:44  06/11/13
יוני שלום , נראה מפנייתך שהינך נמצא בצומת דרכים ובמעט בלבול לגבי המשך עתידך המקצועי. שלב זה אינו תמיד שלב שנעים להמצא בו אך זהו שלב הכרחי בכדי לבצע את השינוי שיהיה מתאים עבורך. ניתן להבין מדבריך שהנך מאוכזב ואולי מעט לא מאותגר בתחום שהנך נמצא בו - מחסנאות . בנוגע למבחן התעסוקתי באתר - הוא מראה 3 אופציות שהראית התאמה מסוימת עבורן, יתכן שהאופציות האלה פחות מענינות אותך בשלב זה. מדבריך עולה כי הינך מחפש אתגר וסיפוק במקום העבודה והן משכורת מתגמלת. במידה ויש לך מכוונות לתחום המחשבים וכן עברת לימודי הסבת מקצוע כן הייתי ממליצה לנסות להמשיך לחפש עבודה בתחום. שכן תהליך חיפוש העבודה לאחר שלב ההסבה אורך יותר זמן מהרגיל היות והינך מגיע ללא ניסיון תעסוקתי ולכן צריך לגלות סבלנות רבה בשלב זה . ייתכן כי דרושה התמקצעות נוספת או לימודי הסבה במקום עם שם(לדוגמא הטכניון מעביר לימודים תעודה שונים בתחום המחשבים הן בת"א והן בחיפה). כאמור, כל תהליך מציאת עבודה הוא תהליך שאורך זמן. אחרי תהליך ההסבה חשוב להתאים ציפיות עם המציאות ולהבין שתחילה המשכורות יהיו נמוכות יותר בהשוואה לבעלי מקצוע בעלי תארים וניסיון באותו התחום. בשלב חיפוש העבודה/ הלימודים חשוב לדעת היטב להיכן מועדות פניך, לשמור היטב על המוטיבציה, להבין כי ישנה תחרות רבה בכל תחום ויהיו קשיים בדרך , וכן להבין שיש צורך רב בהבנה שההצלחה תלויה בבטחון שלך בה. בברכה, אורית למידע נוסף ניתן לפנות ל 03-5767671
סגור