פורום בגרויות

בפורום תוכלו לקבל מענה כולל על בחינות הבגרות הן ברמה הפרטנית והן ברמה הכוללת. א
מומלץ בחום
 
 
עדי | 14:08  22/02/07
אני לא מתחברת לטריק של הצבה. אני לפעמים לא יודעת מה להציב (1 או אפס או מס' אחר) וגם מתי אני מציבה בכל הסעיפים אותו מס' ומתי בכל אחד משהו יחודי לו. הבעיה היא שבכלל השיטה הזאת לא נתפסת לי כודאית אלא כמעין משהו של ניחוש לוטו ולא משהו מתמטי בטוח כמו שמחשבים בתיכון ומגיעים לX שווה מס' כלשהו. אני אשמח אם תעשו לי סדר.. כי אני לא מצליחה לפתור כמעט אף שאלה, ועובדת בצמוד לתשובות כדי ללמוד איך הם עושים
משה גלילי | 13:04  25/02/07
הי עדי. אני חייב לפתוח בהסתייגות-קשה עד בלתי אפשרי "לעשות סדר" בנושא כזה במסגרת תשובה בפורום. ובכל זאת,אנסה: לא מדובר בטריק אלא בדרך הגיונית לפסילת תשובות שעובדת היטב בכל שאלה עם נעלמים. הרעיון הוא פשוט מאוד. אם קיים ביטוי מתמטי עם נעלמים, ובתשובות מחפשים ביטוי זהה לחלוטין, זה בעצם אומר את הדבר הבא: הביטוי בשאלה יתן ערך שונה עבור כל X שנבחר. רק אחת מהתשובות תתן בדיוק את אותו ערך בכל פעם עבור X זהה. למשל, הצבת X=1 בשאלה ובתשובה תתן את אותו ערך. הבעיה היא שהצבת ערך אחד לא תמיד מספיקה: יתכן ויש יותר מתשובה אחת שהצבת X=1 בה תתן ערך זהה לשאלה. לכן יש לפסול תשובות: להציב X=1 בכל אחת מהתשובת, ולפסול את כל התשובות שלא נותנות ערך זהה למה שקבלנו בשאלה. אם פסלנו 3 תשובות, אז מצאנו את התשובה הנכונה. ואם פסלנו פחות,יש צורך להציב שוב. אין מדובר בניחוש בכלל, אבל בהחלט לא פשוט לדעת מה הכי נכון להציב- לצורך כך יש להתאמן... בדיוק כמו שכדי לדעת איך לפתור משוואה בנעלם אחד,משימה פשוטה יחסית, יש להתאמן על הרבה משוואות כמו שעשינו בעבר, עד שהיום זו נראית לנו משימה קלה ומהירה יחסית. בהצלחה, ואם יש שאלה ספציפית,את מוזמנת לצרף אותה כקובץ ואנסה לעזור.
עדי | 00:20  27/02/07
אני עוד לא 100% סגורה על זה, אני מקוה שעם הזמן אני אפנים את זה טוב יותר..
סגור