פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
שלום לכולם, אני חדשה כאן, וקראתי לא מעט שאלות ותגובות על הנושא. הפורום נהדר! במשך שנים חלמתי להיות אחות-מיילדת. (אני בת 30). בתקופה זו אני על פרשת דרכים שמאפשרת לי להתחיל ללמוד אחויות ולהמשיך לתואר ראשון בסיעוד. ככל שאני מתעמקת בנושא , אני רואה תגובות של אחים/אחיות שמצד אחד מאד נהנים במקצוע שלהם מלא הסיפוק, ומצד שני ממורמרים על חוסר הערכה ותגמול שבמקצוע. כרגע אני מבולבלת וכבר שואלת את עצמי האם לא כדאי להשקיע את השנים הבאות בלימוד מקצוע אחר. שאלותי: 1) האם השכר באמת נמוך כל כך? (לאחות מוסמכת מתחילה , ובהמשך לאחות+תואר ראשון בסיעוד)? 2) האם משמרות הם בחזקת שעות נוספות? (ז"א חלק זה במשכורת לא נכלל בתנאים סוציאליים?) 3) למיטב הבנתי השנים הראשונות יותר קשות (מצריכות השקעה גדולה יותר בהרבה בחינות), אולם האם אחר כך, (אחרי 4,5 שנים) המשכורת גדולה יותר? יש אפשרות גמישה יותר בשעות העבודה? מחכה מאד לתשובות, תודה מראש. גל.
ליליאנה ליליאנה | 19:41  10/02/10
גל, תודה על הפרגון! הבחירה שלך היא בחירה ממש מרגשת, להיות אחות בכלל ומיילדת בפרט זה לא רק בחירה מקצועית, זה ייעוד בחיים! בתשובות קודמות שלי דיברתי קצת על המשכורת. זה נכון, בתחילת הדרך המשכורת נמוכה יחסית. בכל המקצועות זה כך בתחילת הדרך. מה שמשפר אות המשכורת זה המשמרות ובהמשך הדרך הוותק המקצועי, הדרגה שלך, הלימודים המקנים גמול השתלמות ועוד. בסופו של דבר המשכורות אחרי כמה שנים מניחות את הדעת לגמרי. קחי בחשבון את היתרונות, כמו למשל: קביעות בעבודה המקנה ביטחון תעסוקתי שלא קיים כמעט בשום מקצוע אחד. בנוסף זהו אחד המקצועות היחידים בה אישה יכולה לגדל משפחה ולהחליט שהיא עובדת משרה חלקית וכך בשתי משמרות לילה או ערב+בוקר יכולה לעשות משכורת כמו של משרה מלאה ולחסוך את המטפלות לילדים. לשאלתך: המשמרות הם חלק מהמשרה שלך ומקבלים עליהן את כל ההטבות והזכויות הסוציאליות. רק שמקבלים עליהם יותר כסף מאשר שעות בוקר. מקווה שזה עונה קצת על ההתלבטות שלך. אם יש לך שאלות נוספות, את יכולה לשאול אותי דרך הפורום או דרך המייל שלי. אשמח לענות לך! ואל תבהלי מאחים ואחיות שמביעים תסכולים. זה קיים בכל מקצוע, לא תמיד הכל מושלם, אבל דעי לך שכל אחד ואחת מהם אוהבים את העשייה שלהם ואת הסיפוק האדיר שהוא נותן. בהצלחה!!
ליליאנה שלום, קודם כל תודה רבה על תשובתך. כמו שכתבת, משמרות והצד החיובי בהן - את צודקת. אני אמא לילדים ואכן זה יכול להיות גם נח. אני מתנצלת מראש על נגיעה בנושא העדין והרגיש, אך עדין חשוב לי הצד של התגמול. (שכר). 1) האם אני מגזימה כשאני מצפה לשכר בתחילת הדרך,(לאחר סיומיי הלימודים של אחות מוסמכת, ולאחר סיום לימודי תואר ראשון בסיעוד) למשכורת של -.6,000 ש"ח נטו.??? 2) בממוצע, כדי להגיע לשכר כזה לפחות. (מקווה שזה מציאותי) ממה המשמרת שלי אמורה פחות או יותר להיות מורכבת? תודה רבה רבה מראש. וסליחה על ברור בנקודה רגישה כמו שכר, אך לגבי שאר הנושאים במקצוע זה, אני כבר פחות או יותר סגורה, ורואה הרבה צדדים יפים. גל.
ליליאנה ליליאנה | 15:39  11/02/10
גל, המשכורת תלויה בהרבה מאוד מרכיבי שכר אישיים שאיני בקיאה בהם. כמה נתוני עזר: * משרה מלאה לאחות בית חולים: 36 שעות שבועיות * בקהילה: 40 * על משמרות ערב משלמים בערך 125%, על לילה 150%, ששי ערב ושבת: 200%. * את מקבלת קרן השתלמות (חיסכון מצוין!) ובקופת חולים כללית גם סוג נוסף של חיסכון עם השתתפות מעביד. מדי כמה שנים - בלי שהרגשת - נצבר לך סכום לא מבוטל! * אני לא יודעת אם זה עדיין קיים אך נראה לי שכן, כדי לעודד אחיות לעבוד במחלקות ספציפיות נותנים להם מראש שנתיים וותק * בממוצע אחרי שנה שנתיים את יכולה לקבל קביעות. * איני יודעת אם את יכולה להגיע ל-6 אלף נטו. זה תלוי בנתונים האישיים שלך, בסוג המשרה ובמספר וסוג המשמרות שתעשי. * ללא ספק המשכורת משתבחת עם הזמן כי צוברים וותק, גמול השתלמות, דרגות, תפקידים ועוד. מקווה שזה עוזר לך אך לא אוכל לדייק יותר מזה כי זה לא יהיה אחראי מצידי. בהצלחה!!!
סגור